Draver: niet te stoppen!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kelloggs
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Lelystad

Draver: niet te stoppen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 18:35

Ik ga binnenkort misschien beginnen met het verzorgen van een Draverruin. De eigenaar heeft al wat over het dier verteld en hij heeft 1 probleem: rennen, rennen en nog eens rennen... Hij kan normaal galloperen, das geen probleem (of mssn eigenlijk wel Tong uitsteken).

Maar goed, in de bak MOET hij elk paard dat voorbij komt inhalen. Hij is dan ook niet te stoppen en raast er als een gek vandoor. Buiten is hij al helemaal niet te rijden: hij krijgt dan een waas voor zn hoofd en raast ervandoor.

Ik zou dit paardje heel graag willen verzorgen, maar heb zelf altijd koudbloedjes gereden die behoorlijk konden drammen, maar zo'n 'snelle jelle' heb k geen ervaring mee. Ik hoop dat iemand tips heeft, want in de omgang is hij superlief en ik zou hem echt graag willen doen, hoeveel werk het ook kost. Het lijkt me best een uitdaging om dit probleem op te lossen. Dus mocht iemand tips hebben, ik hoor ze graag!!!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:43

heb je er al op gereden?
want wat bij de een een probleem is, hoeft nog niet zo te zijn bij de ander.
Zo ja: noodrem erop Lachen
of rijd hem op de volte, klein, tot hij langzamer wil. doet hij dat rijd jij hem weer sneller. En daarna neem je hem rustig terug, en rijd je weer verder.
ook is het goed veel overgangen te maken.
verder: neem goed les!

succes ermee Lachen

CipaRuby
Berichten: 39
Geregistreerd: 23-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:44

Hai!
Ik had ook zon paardje, gellukkig is het probleem wel over gegaan, ik reed gewoon onwijs veel voltes en dat heeft erg geholpen! maar aangezien dat jou paardje iedereen wil in halen is erg vervelend. ik kan je alleen maar aanraden om goed op je kont te blijven zitten, erg zwaar maken en niet gaan trekken in de mond, dan krijg je helmaal een strijdt want hij trekt terug!
misschien nog een tip is een maringaal (geen id hoe je het schrijft) maar dat heeft bij mijn paardje ook geholpen!

Veel succes!

Kelloggs
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 19:04

ik heb er nog niet op gereden, aankomende week wil ik een afspraak maken om voor het eerst te gaan rijden. Toch wel fijn om te horen dat dit probleem bij jullie gelukkig wel is overgegaan. Ik zal alle tips onthouden en we zullen zien. Misschien valt het wel hartstikke mee?

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:06

Veel overgangen en veel voltes Verder proberen om hem niet te veel aan zijn bit te hangen, dat heeft geen zin, liever ophoudingen maken als een lange haal, zeg maar Knipoog Het kost wat tijd en moeite, maar ik heb die van mij inmiddels zo ver dat ik met een losse teugel kan draven in het bos, en hem kan stopppen met mijn zit
misschien een idee om anders eerst in je eentje te rijden? Dan is ie waarschijnlijk ook wat rustiger...

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:45

mischien eerst ff longeren dat ie al wat moeier is als je erop gaat? en als ie dan nog steeds zo snel is netzoals de rest zegt veel voltes rijden Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:46

Ik zou maar goed les nemen bij een dressuurinstructice/teur. Dat is het enige wat helpt, is mijn ervaring Haha!

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:54

Ik heb in totaal 2,5 jaar les gehad, en dat was zo'n 15 jaar geleden. Heb het voor de rest ook prima in mn eentje gered

prompter

Berichten: 11094
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:57

Les is altijd een aanrader, ik ben zelf ook nog steeds blij met mijn lessen Lachen. Eerst alleen gaan rijden in de bak is inderdaad een aanrader, dan heeft hij al minder behoefte om iedereen in te gaan halen.

Voltes, voltes en nog eens voltes, zelf rustig blijven en niet aan de teugels gaan hangen, belonen zodra er enige rust in komt. Het moet echt goed komen Lachen.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:51

iig les nemen. En heel veel voltes rijden net zow lang tot je erbij neer valt Tong uitsteken Haha! . Het lijkt me idd het beste om de 1e keer alleen (in de bak) te gaan rijden.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:53

Heb er nu ook weer zo'n gevalletje bij, ik rij int begin altijd aan een lang teugeltje en maak veel grote voltes tot hij doorheeft dat het niets uithaalt om te versnellen. Ook zo met overgangen, telkens hij versnelt, terug gaan. Zo leren ze het wel. En dan geleidelijk aan meer gaan vragen, maar zeker niet gaan trekken! succes!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:37

inderdaad zoveel mogelijk van de teugels afblijven.

je kan ook langzamer gaan lichtrijden. en veel figuren rijden, je moet eigenlijk niet een heel rondje over de hoefslag maken.

mijn bijrijdpaardje is ook een draver en hield van rennen Hyper! .
in de groepsles was het in het begin echt een ramp omdat ze er zo heet van werd, zo hard dat ze iedereen wilde inhalen!

maar bijna een jaar later loopt ze heel netjes en begint nu zelfs nageeflijk te worden en te verzamelen!! geduld is een schone zaak, zeker bij dravers die tijd nodig hebben maar alles voor je willen doen Schijnheilig !

airbag
Berichten: 62
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Boven Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:55