heel frustrerend zwabberbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

heel frustrerend zwabberbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 20:42

Laats bij wedstrijd heeft mn vader gefilmt, en ik dacht van mn zwabberbenen af te zijn, maar ze zijn weer terug gekomen, echt heel frustrerend.
heeft iemand nog tips om er vanaf te komen dit lijkt gewoon werkelijk waar nergens op.
zelf lukt t in stap en galop wel, maar in draf drama Bloos! schaam me diep, rij al zolang en dan nog mn benen niet meer stil kunne houwe
groetjes Nim

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:45

Je moet proberen je hakken om laag te houden en je been zo lang mogelijk te houden, daarbij moet je je benen iets naar binnen draaien. Als het goed is moeten ze daarna redelijk stil hangen.
Veel succes verder.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:09

Ik heb het zelfde probleem. Ziet er niet uit als je het op film ziet. Bloos

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 10:41

Wat best wel helpt is als je de binnenkant van je voet tegen de binnenkant van je beugel aanlegt. Daardoor draai je automatisch je voet iets naar binnen en je hak iets naar buiten waardoor je minder gaat zwabberen! Probeer maar es!

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 13:26

Ik zou zeggen. Veel zitlessen aan de longe. zonder beugels rijden. of zelfs een paar keer zonder zadel. Als je balans helemaal goed is dan zullen je benen niet zwabberen. Vooraal niet krampachtig je benen stil gaan houden. Lekker ontspannen zitten daar gaat het om

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:15

een vrouw van onze manege had dit vroeger ook en die is vastgezet met haar benen aan zadel Verward Ze zit nu wel supernetjes

labamba

Berichten: 149
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: hengstdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:46

hahaha het vastzetten goede truc werkt wel hoor als je het lang doet en afbouwd..
je heb ook blokjes voor in je beugels die schuin lopen ipv recht dan gaan je tenen soort van automatiche naar binnen en hangen je benen ook stiller.
goed uitdrukken en ontspannen.
ook een goede oefening voor je zit en ook heel leuk.....
zonder zadel rijden en aan delounge handen los.
alle dingen die je als kind in de manege les deed of als je een pony huurde of reed
al die leuke dingen je word er zelf ook weer fris van en voor je paard altijd een leuke afwisseling.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 00:44

je stijgbeugels vastknopen met een strotouwtje aan je singel(stoot), wel zo dat de beugel recht hangt en niet schuin naar het paard zijn buik wordt getrokken.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:43

Veel zonder beugels rijden inderdaad, ik heb het probleem ook. Ik heb hele lange dunne benen die soms iets heel anders willen dan ik. Hoe getrainder mijn spieren, hoe beter de controle is over mijn benen.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:18

judithh schreef:
je stijgbeugels vastknopen met een strotouwtje aan je singel(stoot), wel zo dat de beugel recht hangt en niet schuin naar het paard zijn buik wordt getrokken.

Dit doe ik ook met het meisje dat ik les geef!
En het voordeel van strotouwtjes is, dat ze heel snel knappen mocht je paard ervandoor gaan ofzo!
Dit helpt erg goed vind ik!

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 13:16

bedankt voor de tips, ik ga t eens proberen
ik reed eerder ook een shet erbij zonder zadel waardoor ik een wel een goed evenwicht heb, alleen mn benen....
maar hopelijk werkt het, zonder zadel rijden gaat helaas op mn paardje niet, daar is vaak iets te onvoorspelbaar voor, maar zonder beugels moet denk ik wel lukken.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:16

ontspanning