Galopperen zodra ik ga doorzitten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 00:40

Paard direct weer teug nemen als hij aangallopeerd als jij het niet wilt. Ook nu geld weer correcte hulpen. Waarschijnlijk geeft je onbewust de hulpen voor de galop. Alsje paard met anderen meegallopeert betekent dit dat hij niet aan jouw hulpen staat en niet geconcetreerd is op jou en dat is een vereiste.
Om concentratie te krijgen maak je veel overgangen, stap, draf, galop. Bijvoorbeeld bij A in stap, F, draf, B galop, C stap enzovoort net zolang tot jij de controle hebt en dan komt de rest vanzelf. Bij draf doorzitten eens een keer zonder beugels rijden en dan kun je zien of je wel recht zit.



Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:37

Juist wel galloperen, maar iedere keer overgang terug, draf doorzitten, terug naar stap, aangalloperen en DUIDELIJKE hulpen geven.
En veel alleen oefenen zonder 10 paarden erbij

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 00:21

Nandoman schreef:
Gisteren in de les ging het al een stuk beter! Ben al op tijd stukjes gaan doorzitten (met als gevolg dat ie dus al harder ging lopen) en de ontspanning telkens weer opgezocht. Van kleine stukjes steeds langere gemaakt en bij het galopperen gewacht en gewacht tot de ontspanning weer kwam en toen heel mooi in galop aan kunnen springen. Rechtergalop is bij mijn paard vaak linkergalop, maar het lukte me toch om 4x achter elkaar rechts aan te springen.
Ik heb goede hoop dat het wel goed gaat komen.


OK dan! *LOL* Goed zo ga zo door en dan verdwijnt dit probleem je bent op de goede weg *LOL* OK dan!

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers