Gevoelige rug?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Gevoelige rug?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 20:00

Hoi,

Als je bij mijn paard over zijn achterrug (bij re-rugspier) gaat met je vinger dan zakt hij soms weg. Niet altijd doet hij dit.
Omdat hij nog jong is (net 5) dacht ik dat het misschiente maken kon hebben met verzuring van de spieren of gewoonweg spierpijn?! Omdat hij het namelijk niet altijd heeft.
Ik heb ook wel zitten denken aan overbelasting.....

Heeft een van jullie hier ook wel eens mee te maken gehad?! Of heeft iemand tips? Ik hoor het graag, Haha!

KatrienVB
Berichten: 130
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:09

Mijn paard heeft hier ook een tijdje last van gehad, waarschijnlijk een combinatie van overbelasting en mijn zadel dat opgevuld moest worden. Ik heb toen bij het rijden een tijd opgelet dat hij altijd ontspannen en over zijn rug liep, zodat er geen extra spanning op zijn rug kon komen.
Verder heb ik een tijd lang na het rijden elke keer zijn rug "gemasseerd" met coolinggel. Je merkt vanzelf dat het minder wordt, en nou is het weer helemaal goed, misschien dat dit voor jou ook werkt, gr

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:50

mijn pony heef dit gehad, maar die had last van haar rug. er is toen ene kraker bij geweest en die heeft er naar gekeken en aan gewerkt.
mijn pony was op dat moment 6 jaar. en heeft er al die tijd last van gehad.

succes!

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:05

mijn paard deed raar onder het zadel. Bleek z'n achterhand vast te zitten gewoon de fysio ff laten kijken!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:19

Beter om het rug van je paard voor de zekerheid laten nakijken door de fysio!

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 23:59

Heb van mijn fysio geleerd dat je 't in ieder geval altijd 2 keer moet doen; als je een rillerig paard hebt krimpt ie wat in door de onverwachte aanraking. als je 't voor de tweede keer doet (dan weet ie wat er komt) en hij doet het dan nog, dan heeft ie ws. rugpijn.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 08:56

Het paard wat ik rijd doet dit ook. Bij hem heeft het echter niets met de rug zelf te maken. Hij is gevoelig op de lever. En daarom reageerd ie zo extreem. Dit is vooral te merken met verandering van voer etc.

Het klinkt heel vreemd, maar het is echt waar! Er zit daar nl een drukpunt voor de lever.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:13

Gracy schreef:
Beter om het rug van je paard voor de zekerheid laten nakijken door de fysio!


Nou inderdaad, ben erg blij dat we een oplossing hebben gevonden! Vandaag gaat het beginnen!

Ik raad jou ook aan om voor de zekerheid een fysio er naar te laten kijken, kan zijn dat je paard zijn rug onbewust verkeerd gebruikt en als je dit niet corrigeerd dan krijg je dat alles vast gaat zitten. Verdrietig

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:13

Mijn paard had ook last van haar rug.
Ik heb de fysio er naar laten kijken. De fysio raadde mij aan om naar de kraker te gaan. Dit heb ik gedaan.
Ze is in totaal 3 x gekraakt en ik masseer haar nog regelmatig.
Met haar rug gaat het goed nu.