(boscross)haf hoe in de hand houden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

(boscross)haf hoe in de hand houden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 19:03

Hoi,

Ik heb een hele lieve haf, in de bak kan elke gek erop en is hij erg braaf!!
Maar gaan we naar het bos dan is het feest! Hij denkt dan dat hij een wilde hengst is. Hoe harder hoe beter en dat dan de hele rit.... Ik rijd hem met een martingaal in het bos en een gewoon dubbelgebroken dik bit. Laatst reed ik zonder martingaal, moet ook zonder kunnen dacht ik, maar dat werd echt drama. Hij ging of met z'n hoofd omhoog lopen of omlaag, deed het bit tussen z'n kaken en probeerde dan de teugels uit mijn handen te trekken en ondertussen harder gaan natuurlijk!
Ik kan hem wel houden, omzetten gaat makkelijk, dat is dus geen probleem, maar lekker rustig rijden is er niet bij.
Wie heeft er nog tips voor mij en mijn boscrosshaflinger??

Groeten

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:53

Lastig probleem..
Ga je altijd alleen naar buiten of met andere paarden?
Ik zou proberen om lekker vaak naar het bos te gaan. Waarschijnlijk zal hij vanzelf rustiger worden. En niet toegeven aan zijn 'gedram'.
De martingaal zou ik er voorlopig maar even aanlaten. Ik vind het een vrij vriendelijke hulpteugel, en het geeft je toch net iets meer veiligheid.
Succes ermee!

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 19:56

Dank voor je reactie. Eigenlijk ga ik twee keer in de week naar buiten, dus daar zou het niet aan liggen (zou je denken)... Soms ga ik alleen en meestal met z'n tweeen. Alleen is hij wel iets braver.

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:04

Mmm, ik rij een haf die dat ook in de bak probeert. Dus als iemand tips heeft graag. Op dit moment probeer ik met het maken van ophoudingen en drijven, haar hoofd omhoog te krijgen en zorgen dat ze alles weer los laat.