Paard rukt teugels uit je handen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:06

Oke Pril, zo te horen heb je al heel wat opgelost.
Dit paard heeft blijkbaar behoefte aan duidelijkheid dus geef m dat dan maar.

Longeren met touwtje lijkt mij een goed idee, maar doe geen hoofdstel in waar je aan gehecht bent Knipoog . Laat ie zichzelf maar tegenwerken. Hij moet uiteindelijk toch gaan begrijpen dat het leven fijner wordt als hij minder tegenspartelt.

Heb je nog een stang liggen?? Of een correctiebit?? Vorodat je een scherper trensje in doet, probeer eerst eens zoiets. Wat ie ook doet, hij blijft inwerken op tong, lagen, en mondhoek. Doe het maar aan de longe, dat scheelt je weer een duikeling.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 12:08

Ow ja, aardig zijn he voor hem als ie een poging doet om te stoppen met vechten.

Carola, zulke paarden zijn niet te lijmen met NH. Deze fase mag geen 2 jaar duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 17:26

Ik vind het een beetje banketstaaf dat er nu net gedaan wordt alsof Pril een beginner is die niet weet wat ze doet. Volgens mij weet ze dat best wel en heeft ze ook verschillende benaderingen geprobeerd. Hulp van iemand van buitenaf is nooit weg natuurlijk.

Desiree, dat buikspier verhaal daar heb ik al wat leerlingen te pakken mee gehad, hihi.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 11:22

Nou ZE weet anders heel goed waar ZE het over heeft.
Verhalen uit zijn verband halen doet ZE niet. Iedereen kan zelf heel erg goed lezen wat Adrienne optypt en KENNELIJK hebben Rieja en Pril Adrienne's verhaal op een bepaalde manier opgevat. Het is maar hoe je het optypt, dus je bepaalt zelf welke indruk je wekt.
ZE weet wel gelukkig wel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 13:47

FF BTW ik had het helemaal niet tegen Adrienne, maar ik zie aan de reacties dat ik ergens toch wel de spijker op de kop sloeg. Mij best hoor, prima. Ik snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt en boeien doet het ook niet.

Desiree, ik weet wel mensen die VB's fokken en uitbrengen, via de NDR kom je daar ook achter. jaren gereden reed ik wel ex-baanpaarden, het is heel leuk alhoewel ik ook veel problemen tegenkwam en zelfs op de eerste hulp terecht kwam. Het is een uitdaging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 15:54

Desiree, niet uit de jouwe.

Veel renpaarden willen bijvoorbeeld niet rechtsom,dat kan voor problemen zorgen. Dat was in mijn geval de aanleiding tot een ritje naar het ziekenhuis.
Behalve dat ze denken dat ze hard moeten,omdat ze dat nu eenmaal geleerd hebben is het ook moeilijk voor baanpaarden om te wennen aan de manier waarop je op hun rug zit en op ze inwerkt. Ze vinden het moeilijk om hun lichaam anders te gebruiken, ze zijn getrained op een totaal andere manier van bewegen. Uiteraard kunnen ze het leren, maar het is moeilijker dan bij een volledig groen paard.
Afhankelijk van hoe ze behandeld zijn, zijn de stalmanieren nog wel eens wat anders dan dat wij gewend zijn. Vaststaan en geduldig wachten tot je verzorger klaar is met poetsen is niet normaal voor veel renpaarden. Daarentegen lopen ze wel weer makkelijker op de wagen wellicht.
Volbloedjes zijn en blijven volbloedjes, of ze nu op de baan gelopen hebben of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 09:21

Je mag je overal mee bemoeien hoor, dit is internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 09:22

Pril, als je iemand zoekt kan ik misschien nog ff polsen bij Charley. Zij had voorheen een TB waar ze ook wel moeite mee had. Wie weet kent zij iemand??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 00:12

Ze zeggen wel is dat vb's eenkenniger zijn en meer aan vastigheden hechten. Op een of andere manier denk ik dat dat echt zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 12:00

Hoi Zep, wat je zegt dat klopt wel. de moeder van mijn paard was half vb, eenkennig en soms kon ze ook wat in zichzelf raken met haar stress. Ze was dan wat moeilijk te bewerken en het beste wat je kon doen was 1 keer Heee roepen en dan hoorde ze je wel. Mijn paard nu is qua karakter wel erg zijn moeder, maar omdat er niet weer vb inzit zit er wat meer evenwicht in. Eenkennig is ie wel en hij doet alles en is heel braaf, maar hij verwacht wel veel van zijn begeleider. Dingen gaan op een bepaalde manier, dat zijn gewoontes.
Desiree, vanmiddag spreek ik iemand die altijd vb's heeft gefokt voor de baan.
Bij ons op stal staan veel quarters en de een is rustig en meegaand en de ander niet, elk paard is verschillend.

Overigens is een van de beste renpaarden in engeland onlangs overleden. Zijn naam was Dubai Millenium en hij was prachtig en kon verschrikkelijk goed lopen. Hij werd gereden door Frankie Dettori en heeft gewonnen wat er te winnen viel. Verschrikkelijk mooi hoofd met prachtige ogen, doodzonde dat hij dood is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 15:41

'kijkglas is vol' kun je dat noemen. als ze niet meer kunnen of willen verwerken krijg je dat soort dingen.
Bij die merrie was dat ook zo. Een kort kortdaat, hee werkte nog het beste. het maakte niet uit of je er nou naast liep of erop zat. Daardoor kwam ze even terug van het spoor waar ze op zat.
met een klapje, prikje, of schopje bereikte je het tegenover gestelde.
Ik was haar groom en ze was zo eenkennig dat die ene keer dat iemand anders op concours was met haar, ze volledig de vloer aanveegde met diegene.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:22

Is ook niet erg. Liever even vakantie dan dat er iemand opkruipt die 'm wel ff rijdt', 'dat ie het wel ff gaat doen', hihi. Die types ken je wel. Als er zoeen op mijn paard stapt, gaat ie bokken. Niet heel hoog hoor en ook niet eng, maar meneer blieft dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 11:28

Vanvond ga ik bellen.
Paddy is toch ook nog een klein meisje? Als ze wat ouder is, zal ze wel bijdraaien denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 13:24

Om te beginnen zou ik dat soort gedachten proberen te vermijden. Voor je het weet heb je die situatie inderdaad, dat kan heel subtiel ontstaan. Het lijkt soms een selffulfilling prophecy te zijn.
Probeer dat soort ideeen echt kwijt te raken. Want ook al doe je je best om zelfverzekerd over te komen, de geringste twijfel kan je de das om doen. Het lijkt mij dat je dat bij Paddy niet kunt gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 13:31

Het is heel moeilijk, ik weet er alles van. Zodra je gaat starten weet je wat je aan haar hebt, vaak op pad gaan helpt ook natuurlijk. De ervaring zal haar ook helpen. Er komt vast een moment dat je eventuele aanstellerij niet meer duldt en dan handel je ook wel goed.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers