achter aantikken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

achter aantikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:26

Hoi, mijn paard tikt heel erg van achter aan, ik heb al peesbeschermers(bij de ruitersportwinkel zeiden ze dat het ook goed was)

Maar wat kan ik er nog meer aan doen, ze loopt nu niet haar beentjes kapot, maar wel als ze in de wei loopt! maar dan kan ik moeilijk haar peesbeschermers omhouden

weet iemand wat?

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:33

de hoefsmid kan erg veel doen aan de stand van de achterhoeven zodat het paard minder gaat strijken

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:36

heeft ie geprobeert

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 21:37

helpt niet Verdrietig

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 22:00

misschien een keer een goede fysio om raad vragen. Als het echt zo erg is dat ie in de wei zijn benen kapot loopt zou ik ook maar eens een dierenarts ernaar laten kijken. Ik wil je niet bang maken maar misschien heeft ie last van zijn rug of van zijn benen.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 10:24

ja maar waar vind je een goede fysio?

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:37

Ik weet er nog wel een. Die komt bij ons op stal ook elke twee weken paarden behandelen. Helaas is dat wel heel ver van jou vandaan. Ik kan hem wel vragen of hij bij jullie in de buurt komt of dat hij een goede weet in zeeland.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 11:35

Je hebt wel een goede smid nodig en tijd.
Vaak kan de smid pas goed corrigeren als het paard op ijzers staat. Als je het paard alleen maar bekapt slijten de hoeven namelijk direct weer hetzelfde af en kan je de stand niet veranderen.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 11:52

oosterhoff schreef:
Ik weet er nog wel een. Die komt bij ons op stal ook elke twee weken paarden behandelen. Helaas is dat wel heel ver van jou vandaan. Ik kan hem wel vragen of hij bij jullie in de buurt komt of dat hij een goede weet in zeeland.


Heel graag! dat vindt ik heel tof van je dat je dat wil vragen

ze heeft op ijzers gestaan, maar de smid kon er niet veel aan veranderen, en ja ik hoef voorlopig niet naar de smid, want haar hoeven blijven kort. maar in de winter vind ik het niks met ijzers dan glijdt ze te snel uit. Verward

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:31

Toch zou een geschikte smid langzaam aan door hem wat binnendoor (of juist buitendoor) te zetten hem beter op zijn voeten te zetten zodat hij niet meer of een stuk minder strijkt. Dit is niet in 1x maar een langzaam proces.

IJzers is gladder dan zonder ijzers, maar s winters heb je geen concours op gras dus dat probleem heb je niet, rij je zelf op gras, schroeven indraaien dan (dus gaten in de ijzers laten zeten)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:55

Ik heb een smid en die zorgt ervoor dat het achterijzer goed afrolt en je kunt puntjes is het ijzer laten zeten...

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 21:09

ow dat zal ik eens vragen, ze glijd al namelijk snel uit, over gras en alles, omdat ze erg onvoorzichtig is om zo maar te zegge(misschien snappe jullie wat ik bedoel?)