laat de kop zakken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simba2
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: limburg

laat de kop zakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 21:31

hallo
ik heb ne (b pony) waar mijn dochtertje oprijd zij is nu zes jaar en volgt les in de manege daar rijd ze nu in groep maar niet met onze pony
thuis in de weide rijd ze dan met haare pony maar hij speelt het nu wel slim,nu doet hij niks anders dan met zijne kop naar onder te trekken naar de grond zodat mijn dochtertje elke keer de teugels moet loslaten want zij is niet sterk genoeg om hem te houden hij trekt haar uit het zadel op
ik doe hem een tweedelig bit aan zou een ander bit een oplossing zijn
ben benieuwd wat jullie er van vinden

groetjes marc.

looniej

Berichten: 259
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:03

ik weet niet hoelang ze al rijdt...
maar misschien iemand die niet te groot is maar wel sterk genoeg er op laten rijden... misschien dat dat help... ik zou het ook niet weten eigelijk Verward

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:27

ik kan nu wel vertellen wat je er aan kunt doen qua hulpen geven maar dat kan je dochtertje waarschijnlijk nog niet ( nog te klein en niet sterk genoeg)
Als ik jou was toch eens kijken of zij met haar eigen pony naar les kan, of anders eens iemand haar thuis les laten geven.
Ook kun je kijken of er een (wat ouder) ruiter in de buurt is die er een aantal keer op kan rijden om de pony dat af te leren.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:58

Uw dochtertje is gewoon nog te jong voor deze pony. Ze moet namelijk als de pony het hoofd naar beneden doet het paard aandrijven(een schop geven) dan houd de pony er vanzelf wel eens mee op. het komt er dus op neer dat je dochter te weinig kracht heeft voor de pony. Ik zou inderdaat overwegen om met deze pony naar les te gaan. Als dat niet werkt zou ik overwegen om een andere pony voor haar te kopen. das leuker voor haar en leuker voor de pony. Of gewoon veel gedult hebben en wachten tot ze wel de kracht in haar benen heeft om de pony aan te kunnen.

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:11

je kan bijzet teugels eraan doen voor een tijdje.. Dit is gewoon een manier van etteren en hij weet nu al donders goed dat dit werkt en nu word het als maar erger en erger. Ik zou gewoon eens proberen om bijzet teugels eraan te doen met rijden. Dan kan hij in ieder geval niet meer helemaal op de grond met de neus..