teugels uit handen trekken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flop
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-06-01

teugels uit handen trekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-02 17:03

hier het volgende probleem. er staat hier een haf. die ik twee keer in de week rij. dat gaat prima. maar als de eigenaren hem rijden ( twee meisjes van 11 en 13 jaar doet hij niets anders dan de teugels uit hun handen trekken en gras eten. als ze hem op zijn kop geven dan gaat hij aan het lopen en dus durven ze dat niet zo goed. weet iemand een oplossing? Verward

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 08:58

OP zijn flikker geven en vooruit schoppen. Dat hij de teugels uit de handen kan trekken kan je al ver van te voren voelen aankomen maar waarschijnlijk hebben die meiden dat helemaal niet door.

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:02

Ja, ik ben het met zwelgje eens alhoewel dat voor die kids waarschijnlijk niet de meest gedurfde oplossing is. Een andere oplossing zou ik niet weten behalve dan om ze meteen consequent het hoofd omhoog te laten houden en eventueel een tikje met een zweepje op de schouder te laten geven op het moment ze drijgen met het hoofd omlaag te gaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 09:39

Wat je NIET moet doen (en wat ze juist vaak wel doen): Terugtrekken. Dan wordt het een krachtmeting met het paard en dat win je van z'n leven niet.
Wat je wel moet doen: kort en fel drijven, zo nodig een schop geven. En als de pony daarop gaat lopen is dat niet erg. Dan neem je hem wel weer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:19

Les laten nemen.
En anders bijzetje eraan, zodat als 'ie ineens z'n kop naar voren steekt, z'n eigen mond stoot aan de bijzet. Tegelijkertijd corrigeren met been.

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:49

niet met bijzet rijden als ie dan mocht schrikken en omhoog wil komen kan ie nergen heen en vliegt ie achterover !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:52

Oud topic.