benen meer naar achteren leggen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

benen meer naar achteren leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 15:04

hallo,

in mijn les roept mijn instructrice vaak dat mijn benen meer naar achteren gelegd moeten worden.
nu probeer ik dat en klem mijn onderbenen aan, draai mijn tenen naar binnen. onder het rijden zelf let ik er heel erg op, maar zodra ik met een oefening ga beginnen focus ik me daarop en naderhand kom ik er weer achter dat ik mijn benen meer naar achteren moet doen.

ik wil dit graag opgelost hebben, maar weet alleen niet goed hoe. natuurlijk kunnen er wel mensen blijven roepen dat ik mijn benen naar achteren moet leggen, maar dat is ook niet altijd een optie omdat ik vaak niemand hoor als ik rijd. Haha!

wat zou ik hier aan kunnen doen heeft er iemand wat tips en adviezen?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 15:23

wat bedoel je zonder beugels. ??

zelf rijd ik heel vaak zonder zadel (dus ook zonder beugels en dan gaat het perfect Verward )

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 14:43

ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, ik heb een vzh zadel gevormd naar het springen. de zweetbladen zijn rond en vormen wat meer naar voren toe.

ik kan mijn bovenbenen niet aanklemmen Verward

Consort: het klinkt inderdaad erg pijnlijk, maar als het helpt OK dan! gewoon proberen Haha!

Appie, ik snap wat je bedoelt. dat is dus het hele been neem ik aan. probeerde het net, maar viel bijna om Haha!.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 19:23

Appie schreef:
Op zich kan je met elk goed passend zadel een redelijk nette zit krijgen.

Je bovenbenen moet je ook niet aanklemmen Knipoog . Je moet je benen gewoon rustig laten afhangen (ontspannen).

En ja, het is het hele been. Als je bijna omvalt, betekent dit dat je nog te weinig balans hebt (dus ook op je paard), dus veel oefenen Haha! .



okee na een tijdje oefenen gaat het altijd beter.
omdat mijn instructrice altijd zegt dat ik mijn benen meer naar achteren moet doen en mijn benen tegen de buik aan moet leggen krijg ik dus een heel stom effect heel moeilijk uit te leggen maar ik zal het proberen met wat tekentjes Haha!

ik moet dus mijn kuiten aanklemmen van instructie tegen de buik, effect:
/ \
\ /

dat moeten dus mijn benen voostellen ik krijg dus het effect dat mijn voeten ergens onder de buik hangen en mijn knieen behoorlijk uitsteken.

klem ik mijn bovenbenen aan krijg ik dit effect:
\ /
/ \

als ik gewoon mijn hakken uitdruk en mijn heupen dus zeg maar 'draai' zodat ze wel op de goede plek liggen hangen ze goed maar bungelen ze wat heen en weer. ik heb er net heel erg op zitten letten en dus mijn benen naar achteren gelegd dmv mijn heupen.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 19:24

Consort schreef:
Het geen Appie uitlegde is eigenlijk hetzelfde als wat ik je vertelde (maar dan zittend op je paard.



volgens mij moet je hier ook veel evenwicht mee houden je paard, want ik beeld het me telkens in, en zie dan steeds weer voor me hoe ik van mn pony aflazer Haha!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 11:54

Consort schreef:
Wat ook nog kan helpen is, als je op je paard zit, je voor te stellen dat het paard ineens onder je verdwijnt. Als je goed zit, zou je netjes met je voeten op de grond moeten belanden. Als je verkeerd zit, zou je bijvoorbeeld op je kont terecht komen of op je neus... Haha!



haha dan zie ik mezelf al gaan door de bak, Haha!
vlieg ik straks nog echt op de grond Haha!:D haha, wel een idee..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 14:03

Consort schreef:
Cowhorse, ik heb nog even in je profiel gekeken en als jij met hetzelfde zadel op hetzelfde bonte paard rijdt als in je profiel, dan ligt het zadel absoluut verkeerd! Als je dat oplost zit je denk ik een stuk beter!



ik heb net even met trisca pb's verstuurd omdat ik met spoed weg moest.
maar het zadel licht inderdaad verkeerd, als ik opzadel zit het zadel goed, mijn benen liggen dan ook gewoon goed.
als ik een tijdje heb gereden en ik kijk dan weer is het zadel naar voren geschoven, met gevolg dus dat mijn benen ook meer naar voren liggen.

de voorkant van het zadel ligt ook veel hoger dan de achterkant. de boom ligt op de schoft ipv er iets over heen.
Lachen

ik heb net een afspraak gemaakt voor het komen passen voor een nieuw zadel.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 14:05

schrijf hieronder even een stukje op van het pb'tje

Citaat:
trisca schreef:
met het zadel bedoel ik dat als je kijkt naar hoe het zadel ligt of het diepste punt van het zadel wel op de juiste plaats ligt.
Het zadel kan achterover liggen. Soms kan je dit controleren door de achterkussens op te tillen, die mogen niet op te tillen zijn als je hebt aangesingeld. Is dit wel zo dan ligt het zadel achterovergekanteld en de wrongen liggen dan te ver naar voren, je benen dus ook.



volgens mij heeft mijn zadel dit, het zadel ligt ook niet meer goed vaak als ik lichtrijd dan voel ik de achterkant omhoog komen.
de voorkant is ook aanzienlijk hoger dan de achterkant. als ik ga opzadelen ligt het zadel precies goed, ga ik rijden schuift het zadel meer naar voren en ligen de zweetbladen op de schouder en de boom op de schoft in plaats van er er iets over heen, van de week toen ik begon met rijden zat ik zo een beetje op mijn benen te letten en zaten ze goed precies op de plek. toen mijn zadel naar voren was geschoven lagen mijn benen ook verder nar voren.

ik ben nu ook wel opzoek naar een nieuw zadel, ga zometeen naar de ruitersportzaak maar vraag me af of mijn probleem verholpen kan worden door bijvoorbeeld met een dressuurzadel te gaan rijden.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 21:14

vandaag kwam er iemand voor een nieuw zadel (ook omdat dus degene die jullie zien op de foto niet meer goed ligt), ze is gekomen met dressuurzadels. naderhand heb ik nog even gepraat met mijn instructrice zij zei ook, aan je houding hoef ik met dit dressuurzadel niets meer te doen het lag dus gewoon echt! aan je oude zadel...
ik ben blij dat het probleem is verholpen Haha!

bedankt voor alle reacties, heb er veel aan gehad OK dan!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot en 5 bezoekers