paard doet hoofd omhoog...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

paard doet hoofd omhoog...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 20:33

hoy iedereen!
ik heb een dravertje en als ik rijd zonder martingaal doet ze altijd haar hoofd omhoog en dat krijg ik niet naar beneden ook niet met toegeven enzo... ik heb eens een les genomen en toen deed ze haar hoofd een beetje omlaag maar na galop was dat terug omhoog,ik heb al eens een gogue geprobeerd maar dat trok ze gewoon kapot! Alleen met martingaal is ze een erg tof om te rijden maar momenteel train ik voor dressuur dus wat moet ik nu doen?
Foto's staan in men profiel

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:23

Je krijgt het moeilijk, want er zit al een aardige onderhals aan.

Zelf zou ik beginnen met grondwerk, maar dat is wat moeilijk als je niet weer hoe.
Met rijden naar voren rijden en enkel zeer licht contact met de mond. Vandaar overgangen en wendingen rijden en niks met hand vragen.

Ratje
Berichten: 237
Geregistreerd: 21-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:43

Proberen een goede lesgever te vinden en inderdaad met longeren en dergelijke.

fortissimo
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: terheyden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:25

het is heel belangrijk om je paard vanuit je been naar beneden / rond te gaan rijden.
Als een paard vanuit achteren niet wilt werken spant deze zijn rug en zal hij nooit gaan ontspannen.
Je hand moet dan zo stil op de plaats blijven liggen voor het zadel, zodra het paard ontspant, ontspan jij ook, zodra het paard omhoog komt met zijn hoofd geef jij been en geef je ophouding met je hand.
Asl je bijv. overgang maakt naar stap en hij komt omhoog dan geef je weer been en maak je deze overgang niet af maar ga je weer naar een actieve draf toe werken.
succes ermee.

nirvanahorse
Berichten: 91
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:45

fortissimo schreef:
het is heel belangrijk om je paard vanuit je been naar beneden / rond te gaan rijden.
Als een paard vanuit achteren niet wilt werken spant deze zijn rug en zal hij nooit gaan ontspannen.
Je hand moet dan zo stil op de plaats blijven liggen voor het zadel, zodra het paard ontspant, ontspan jij ook, zodra het paard omhoog komt met zijn hoofd geef jij been en geef je ophouding met je hand.
Asl je bijv. overgang maakt naar stap en hij komt omhoog dan geef je weer been en maak je deze overgang niet af maar ga je weer naar een actieve draf toe werken.
succes ermee.


wat hierboven gezegd word en veel overgangen rijden. Je moet er gewoon extra veel tijd aan besteden en niet gaan trekken, het rond rijden moet vanuit de achterhand van het paard, dus drijven is erg belangrijk. Suc-6! Lachen

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:58

Gewoon doorrijden, actief riiden en je buitenteugel gewoon vasthouden en met je binnenteugel kleine kneepjes geven. Niet trekken want paarden zijn toch sterker en daar worden ze alleen maar sterk en hard in de mond van. En nog 1 ding: GEDULD! Lachen

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 11:36

geduld heb ik ja,maar [***] niet!
ik heb nog eens een les gehad toen ik znoder matingaal reed en toen deed ze haar hoofd goed naar beneden en dat bleef ook zo
dat is ondertussen al een jaar geleden ofzo denk ik hoor

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 11:37

ik heb trouwens morgen een onderlinge dressuur wedstrijd op de manege
kijken wat dat geeft OK dan!

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 12:22

beauty deed het ook,toen kwam mijn lesgeefster(ex-lesgeefster) erop,en toen werd ze is flink onderhanden genomen,en nu gaat het perfect.

laat er mss eerst iemand anders op gaan die wat strenger is als je het zelf niet graag doed .

laat weten dat jij de baas bent!

labamba

Berichten: 149
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: hengstdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:48

veel voltes en van hand veranderen een draver is gewoon met het hoofd in de lucht te lopen een draver loopt vlakker en op de voor hand probeer hem eerst lang te laten lopen vanaf de achter hand en dan pas nagefelijk te laten lopen.heel veel geuduld is een must als je een paard gaat "omscholen"er zijn wat topics over dravers staan veel nuttige tips bij heel veel sucses en o ja het is echt niet ommogelijk alleen wat moeilijker ook voor het paard

Touwhalsters

Berichten: 47
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:51

Misschien werkt een tiedeman ( of hoe je het ook schrijft) Dat heeft heel erg bij mijn paard geholpen.... En die loopt nu als een zonnetje

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:22

hmmm...die tiedeman klinkt verleidelijk
hoeveel kost zo'n ding ong?

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 02:41

Ik heb een tiedeman(wat me prima bevalt) tweedehands op marktplaats gekocht voor 10 euro.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 02:41

Ik heb een tiedeman(wat me prima bevalt) tweedehands op marktplaats gekocht voor 10 euro.