mijn gekke pony die zn eigen stap uitgevonden heb.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:38

Mijn paard doet dit ook. Geen medische oorzaak. Als hij net uit stal komt loopt hij normaal, maar na een paar minuten zoals jij beschrijft.

Het is wel een paard met een hele ruime stap en ik denk dan ook met een tikje luiigheid. Iig heb ik het er niet uit gekregen. Paard heeft dit altijd al gedaan, van jongs af aan. Als hij een tijdje flink is gereden, wordt zijn stap nog ruimer maar niet beter.

Vorig jaar heb ik hem heel erg in training gehad en zijn stap werd maar miniem beter. Steeds even stilzetten en weer aanstappen, leek wel alsof hij het gewoon niet snapte. Als hij met ijzers op de harde weg loopt,hoor je het ook.

Moeilijk om dit paard heel goed op zijn voetjes te krijgen en verschillende manieren van beslag hebben soms wel invloed. Paard moet iig heel goed af kunnen rollen met voorbeen, maar let wel op dat hij dan niet te kort van voren wordt gezet door de smid, want dat krijgt hij pijn aan zijn tenen.

Vraag of je smid een keer wil kijken, misschien kan hij iets met beslaan voor je doen. Ik hoop voor je dat je een smid hebt, die goed weet wat hij doet. Ik heb helaas een aantal hoefsmeden gehad die steeds weer mijn paard zijn voeten verpestten en daar is hij ook naar gaan lopen. Hij heeft 1,5 jaar super slecht gelopen door verkeerde beenstand of te korte hoeven.
De eerste 3 weken nadat mijn paard bij de smid is geweest, loopt hij redelijk tot goed, wordt daarna steeds ietsjes minder. Dit kan dus ook invloed hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers