Hoe trainen voor een wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Hoe trainen voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 23:50

Het gaat nu best wel goed en ik heb over 2 weken een wedstrijd maar hoe kan je nu het beste trainen? Veel afwisseling of gewoon doortrainen?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 11:54

Gewoon lekker door rijden en wat onderdelen uit de proef oefenen. Je kan beter niet iedere keer de hele proef achter elkaar rijden, omdat slimme paarden het dan uit hun hoofd gaan leren. Zelf ga ik ongeveer 4 dagen voor de wedstrijd niet meer zo intensief rijden. Als Sevin doet wat ik wil dan vind ik het al goed. Heel veel succes!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 17:31

Ik rijd hetzelfde als normaal. Ik rijd normaal ook onderdelen die in proeven gevraagd worden, maar ook onderdelen van proeven uit een categorie hoger.
Sommige ruiters geven hun paard voor de wedstrijd een dag rust. Ik doe dat juist de dag erna. Laiser heeft altijd een vaste rustdag en soms eentje extra.
ik zou dus gewoon normaal trainen. En vooral niet te vaak de hele proef rijden, anders loop je het risico dat je paard de proef gaat kennen en zelf al die proef gaat lopen, terwijl het paard op jou commando moet wachten.
Succes met de wedstrijd!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-02 18:15

Dank je! Ik denk dat we het wel redden, en dat ik gewoon doorga rijden zoals ik altijd doe. Thanks voor de reacties Haha!