paard niet voorwaarts > tips gevraad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

paard niet voorwaarts > tips gevraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 08:41

Ik ga misschien een gelderse merrie bijrijden van 6 jaar oud.
Alleen nu heeft ze dus een erg slechte conditie, omdat er al een tijdje niet meer met haar gewerkt is onder de man. Ze heeft wel voor de kar gelopen, maar ook niet elke dag natuurlijk. Daarom ga ik haar nu ook rijden 2 dagen in de week. stilstaan doet een paard ook geen goed.


Maar ik zit dus met dat probleem dat ze totaal niet voorwaarts is en vreselijk lui!! ze wil gewoon niets voor je doen! en daar moet aan gewerkt worden (Ieder paard heeft het toch in principe in zich om goed voorwaarts te lopen ??? of zijn er dus ook paarden waarbij dat niet zo is??? Ze is nog jong, pas net 6!)

Hebben jullie nog tips hoe ik haar wat actiever kan laten lopen?


Ze hebben wel gezegd daar dat ookal heeft ze conditie ze zal nooit onder je vandaan spuiten. Zo is haar karakter gewoon niet.
Maar dat hoeft ook niet, het hoeft ook geen stuiterbal te zijn, maar wel gewoon een lekker rijpaardje, goed voorwaarts, goed aan het been.



**edit** Moet ik tijdens het rijden nu juist wel of niet veel overgangen rijden??? Het helpt misschien wel om haar aan het been te krijgen, maar juist weer niet voorwaarts word ze ervan, ze vind het namelijk erg vermoeiend (maar de bak is redelijk zwaar en haar conditie is natuurlijk helemaal niets)
Laatst bijgewerkt door eowynnie op 19-09-04 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt


eowynnie
Berichten: 301
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 08:53

awdewilde schreef:
Je kunt uitproberen wat ze leuk vind, dus misschien een keer een buitenritje, balkjes, longeren. Beetje afwisselen dus en kijken of ze op die manier gemotiveerd raakt.


Dat is wel goed een idee ja

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers