'schuimen' nou echt zo belangerijk..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:51

sommigen maaien van nature. bij anderen wordt het erin gereden.
wie zal zeggen of t'ie al deed of niet?

druipbles
Berichten: 60
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:14

kattebeest schreef:
sommigen maaien van nature. bij anderen wordt het erin gereden.
wie zal zeggen of t'ie al deed of niet?



hai,
dit is waar. maar toch mogen ze er niet op letten, tenminste dit was een paar jaar geleden ons paard maait ook met de voorbenen, werd ook een keer iets van gezegd + minpunten. maar na een telefoontje met het (knf) knhs, bleek dat ze hier heel niet op mogen letten Lachen

maar gaat geloof ik nu een beetje off topic Verward

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:27

druipbles schreef:
hai,
dit is waar. maar toch mogen ze er niet op letten, tenminste dit was een paar jaar geleden ons paard maait ook met de voorbenen, werd ook een keer iets van gezegd + minpunten. maar na een telefoontje met het (knf) knhs, bleek dat ze hier heel niet op mogen letten Lachen

maar gaat geloof ik nu een beetje off topic Verward

volgens mij wel Tong uitsteken

Mijn paard begint ALS ze schuimt, hele lange slierten te produceren, ook geen pretje als ruiter zijnde.. Rolleyes

(of mederuiters die je voorbij rijden Haha! )

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:52

Naaahh wat is dit nou weer voor iets raars!!
punten krijgen voor het schuimen van je paard?? Waahaa vandaar de hoge punten van mij vandaag Tong uitsteken

Nee maar ff serieus dit slaat toch nergens op dat is toch zooo verschillend per paard of die schuimt of niet...

Die van mij bijvoorbeeld schuimt al als ie het bit ziet!!!
hahah zodra ze hem in heeft begint ze er op te kauwen en schuimt ze...

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:28

Btje vreemde kritiek van de jury.
Niet elk paard is het andere paard...
Misschien de eerste keer dat deze jury jureerde??
En d8 laat ik nieuwe regeltjes bedenken om mensen wat
minder puntjes toe te kennen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 08:22

Over die minpunten zou ik toch maar eens navragen bij die zelfde jury. Ooit gehoord dat een wit randje om de lippen het beste is, anderen zeggen weer slagroommondje en slierten juist heel slecht is.

Een tip zou kunnen zijn om met het bit in (riempjes nog los) een appel te laten eten. Een ander bitje kan ook helpen. Ik heb een bitje waar mijn paard heel erg mee rommelt, dus ook heel erg mee schuimt. Dat gerotzooi vond ik irri, en gebruik nu een ander bit, waar hij goed op schuimt maar niet mee rommelt. Type bit maakt bij mijn paard heel erg veel uit. Dat nieuwe bit heeft hij eerst een tijdje heel stil in zijn mond gehouden,alsof hij niet wist wat hij in zijn mond had (dikker bit). Pas na een tijdje begon hij er mee te schuimen.

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 08:25

PaysBas schreef:
Btje vreemde kritiek van de jury.
Niet elk paard is het andere paard...
Misschien de eerste keer dat deze jury jureerde??
En d8 laat ik nieuwe regeltjes bedenken om mensen wat
minder puntjes toe te kennen???


Ja. Het is jammer dat we nog steeds niet weten hoe de jury dat precies aan xxNimboxx heeft kenbaar gemaakt. Stond het echt met zoveel woorden op het protocol, of is het iets van 'horen zeggen'?
Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat er zoiets op het protocol staat, als jurylid zijnde.
Heeft xxNimboxx misschien iets opgevangen en onjuist geinterpreteerd?
Of is het gewoon een broodje-aap verhaal?

Als er echt iets op het protocol staat in de zin van "ik heb 5 punten afgetrokken omdat je paard schuimt" dan is dit reden voor een formeel protest.
Maar staat er (bijvoorbeeld - ik was er niet bij, natuurlijk): "je paard schuimt uit verzet tegen je hand en hij knarst met zijn tanden" dan mag een jurylid wel degelijk punten aftrekken in verband met de getoonde spanning en het getoonde verzet tegen de hand.

Schuimen is niet altijd een goed teken.
Schuimen vanwege ontspanning is ok - maar schuimen omdat er juist een teveel aan spanning is is helemaal niet ok.

Het is jammer dat xxNimboxx nog niet heeft gezegd wat er nou precies gebeurd is. Dan kunnen we ook geen echt oordeel over de situatie vormen, he? Bloos!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:36

Het gaat er hier juist om dat de minpunten werden gegeven wegens niet schuimen.

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:43

yep! even teruggelezen, dat klopt, wat je zegt. Lachen

Maar een jurylid mag ook geen aftrekpunten geven wetens 'niet-schuimen'

Ben nog steeds benieuwd naar wat er nou precies op het protocol stond, of dat het ergens een opmerking n de wandelgangen was .. of .. of ..

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:06

bertie schreef:
Waar leid je uit af dat je 5 punten aftrek kreeg?
Hoe stond dat op je protocol?
Bij welk onderdeel kreeg je die aftrek?
Was het een officiele wedstrijd of een onderlinge, of zo?

Ik ben hier ook benieuwd naar...

Lijkt me echt stug. Zelfs als je verkeerd rijdt krijg je maar 2 punten aftrek, dus 5 punten is echt ver gezocht...

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:07

Wanneer gaat xxnimboxx nou zelf eens reageren.? Haha! Verward

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:57

bertie schreef:
Waar leid je uit af dat je 5 punten aftrek kreeg?
Hoe stond dat op je protocol?
Bij welk onderdeel kreeg je die aftrek?
Was het een officiele wedstrijd of een onderlinge, of zo?


Aangezien er op deze vraag nog steeds geen antwoord is gegeven lijkt mij dit verhaal heel erg onwaarschijnlijk.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:11

Ik ben ook wel benieuwd... als het klopt tenminste Schijnheilig

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:15

Tyrza schreef:
Ik ben hier ook benieuwd naar...

Lijkt me echt stug. Zelfs als je verkeerd rijdt krijg je maar 2 punten aftrek, dus 5 punten is echt ver gezocht...



dit klopt niet helemaal, kon in de B nog niet helemaal goed lichtrijden, op veel onderdelen zat ik fout, kreeg ik 7 punten aftrek omdat ik op bepaalde onderdelen niet goed had gezeten en daardoor ook weer verkeerd zat op de andere hand, iedereen verbaasd, mijn instructrice zegt ook, dan is het redelijk normaal dat je 2 punten aftrek krijgt, maar zoveel., niemand had dit ooit meegemaakt( ging mijn winstpunt)..

Ik heb het daarna nooit meer fout gedaan Haha!

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:22

nee tyrza bedoeld met verkeerd rijd, verkeerd rijden dus niet op het verkeerde been lichtrijden als je op het verkeerde been lichtrijd krijg je toch elke keer 1 minpunt dus heb je waarschijnlijk 7 keer op het verkeerde been lichtgereden (als het ik het goed denk Haha! )

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:26

ja dat snap ik Haha! dat ze niet verkeerde been lichtrijden bedoelde Knipoog maar ik bedoelde maar een vb van hoge strafpunten. Mijn vb dus vanaf de helft vd proef op het verkeerde been zitten en vervolgens 7 strafpnten eraf

bertie

Berichten: 1848
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Bunderhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:30

_Romana_ schreef:
dit klopt niet helemaal, kon in de B nog niet helemaal goed lichtrijden, op veel onderdelen zat ik fout, kreeg ik 7 punten aftrek omdat ik op bepaalde onderdelen niet goed had gezeten en daardoor ook weer verkeerd zat op de andere hand, iedereen verbaasd, mijn instructrice zegt ook, dan is het redelijk normaal dat je 2 punten aftrek krijgt, maar zoveel., niemand had dit ooit meegemaakt( ging mijn winstpunt)..

Ik heb het daarna nooit meer fout gedaan Haha!


Formeel is het zo dat lichtrijden als doorzitten wordt gevraagd (of andersom), en ook het lichtrijden op het verkeerde been wordt gestraft met 1 punt per onderdeel.
Dus als je het op 7 onderdelen verkeerd doet, dan kost je dat inderdaad 7 punten aftrek.
Het punt aftrek moet in het cijfer worden verwerkt.
Op het protocol staat dan bijvoorbeeld een 5. Dat betekent dan dat de verrichting voor dat onderdeel een 6 was, maar dat je dus een punt aftrek hebt. Dan moet dat wel vermeld staan bij dat punt.

Formeel. In de praktijk gaat het meestal wel soepeler hoor, Lachen

Zou dat nou echt VIJF keer op het protocol van xxNimboxx hebben gestaan??

xxNimboxx, waar ben je, help ons eens uit de droom? Wat is er nou precies gebeurd??


_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:48

ach ja, t zal wel rechtvaardig zijn geweest, maar toch 7 punten aftrek, echt dat had nog niemand meegemaakt en mijn instructrice rijd toch al heeeel veeel langer wedstrijden dan ik dat doe Haha!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:51

Ik geloof er niks van, en als het waar is zou ik toch eens een ernstige brief naar de KNHS sturen.. wat een onzin zeg

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:27

bertie schreef:
Zou dat nou echt VIJF keer op het protocol van xxNimboxx hebben gestaan??

xxNimboxx, waar ben je, help ons eens uit de droom? Wat is er nou precies gebeurd??



Heeft 't paard misschien 5x z'n lippen afgelikt en daardoor 5x geen schuim op de lippen gehad Verward Clown
Nimbo: hoog tijd dat je ons het exacte verhaal geeft !

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:15

Ja echwel Tong uitsteken volgens mij is dit allemaal onzin, en anders heeft xxnimboxx het misschien verkeerd begerepen..? Verward

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:39

Ik heb daar ook nog nooit van gehoord?!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:42

xxNimboxx--> ben je met vakantie of heeft je pc het begeven?
Kom reageer eens...

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:17

Vreemd Verward
Maar ik ben wel benieuwd hoe het zit Haha!

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:58

ik denk dat het idd ligt aan de aanleuning, enz. maar waarom schuimt mijn pony dan al met instappen ????? Verward