Paard heeft rodeo buien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amandatje
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-03-04
Woonplaats: stadskanaal

Paard heeft rodeo buien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 15:58

Mijn paard is eigenlijk heel braaf maar hij kan zo uit het niets opeens in rodeo er vandoor gaan. Juist omdat hij van tevoren niets aangeeft is het zo verradelijk. Ik lig er dan ook geheid af. Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar ik word er wel onzeker van. Heeft iemand hier ervaring mee, en zoja weet iemand hier een oplossing voor?

[Edit Apple: titel duidelijker gemaakt]

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:57

Gewoon alle moed bijelkaar sparen en hem flink op z'n donder geven als hij het weer doet (vooruit schoppen, dan gaat hij al hard en dan laat je zien dat je niet bang bent en geef je hem een schop, hij reageert, als het goed is, flink en dan istie verbaast dat jij nog brutaler was dan hem)

Succes!
(mijn pony en expaard hadden dit ook snel)

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:50

Een zeer plotselingen actie is meestal door pijn. Dus ligt het zadel goed. Drukt of knelt het nergens. Hoe is zijn rug enz.
Laat hem anders is geheel nakijken door b.v. osteopaat. Is nooit verkeerd en kan een hoop ophelderen

Nimmy

Berichten: 3945
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:20

heej die van mij heeft dat ook weer,

gister in de les 1/2 uur lopen stuiteren, en vandaag buiten met zn bijrijder werd ie gewoon gevaarlijk
toen ik hem vanmiddag nog ff logeerde was er niks aan de hand en liep ie als een trein, dus ff kijken wat ie t weekend doet hij had een weekje wat weinig gedaan door tijdgebrek en regen als ik eindelijk wel tijd had. mss was t wel een schreeuw om aandacht... of had ie gewoon zin om te dollen

als je zeker weet dat het niet door pijn, of een ander probleem in zn rug komt ga ik helemaal met quijosavan mee en aanpakken, gaat ie naar voren de rem drop, en als ie stil gaat staan idioot doen naar voren trappen en daarna gewoon weer bij t begin beginnen nl ontspanning is erg effectief en ze hebben snel genoeg door dat lopen mieren geen effect heeft.

Toedelz Nimmy en suc6 ermee