Paard loopt te snel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:16

Probeer je zwaar te maken en probeer veel overgangen te rijden....doe dit met je zit klem je knieeen goed tegen het zadel. veel oefenen want misschien reageert hij niet direct.
succes!!



klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:54

Sorry hoor kleintje maar over de knieen ben ik het niet met je eens!!
Ook over het tegenwerken in de beweging ben ik het niet eens, lekker voor zijn rug!!!
Wat betreft dat je zegt van je been is ondersteunend ben ik het ook niet mee eens: je been zorgt voor activiteit vanachter die je omzet naar ontspanning naar voor; ook wel voorwaarts neerwaarts genoemd. Mijn handen staan altijd stil en gaan natuurlijk mee met de beweging van mijn paard, maar de ontspanning regel ik met mijn been en niet met mijn handen! wat de knieen betreft; als je je knieen aansluit met je onderbeen, daarbij maak je je ook zwaar en wat langer, kun je een paard ook opvangen of verzamelen.

Het laatste ben ik wel met je eens; hard lopen is iets anders dan goed aan het been zijn.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:20

ik begreep haar antwoord ook wel dat ze bedoelde dat je langzamer lichtrijd dan dat het paard gaat, maar dan nog behoud ik mijn mening dat tegen de bewegingen van je paard ingaan, niet goed is voor de rug van een paard. Of je nu scheef zit / hangt of niet in de maat mee gaat...het blijft een verkeerde belasting.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:53

Ik begrijp je Kleintje...erg veel info van de topicstarter is er niet en ik heb ze nog nooit als combi zien rijden, maar mijn ideen komen uit goede bronnen en ervaringen, bij jou ook neem ik aan, dus laat ik het bij mijn vrije mening en jou ook. Mijn paarden en alle andere paarden die ik heb gereden en ingereden reageren bijzonder goed op mijn hulpen...ook de knieen. En ik bedoelde met die knieen niet dat je ze er helemaal moet indrukken, maar gewoon dat ze er tegenaan liggen met je boven been. Ik had het een beetje overdreven opgeschreven ter verduidelijking.
En juist als een paard bij mij niet naar mijn teugels luisterd naar bijv. een halve ophouding ga ik alleen met mijn zit en beenhulp verder.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:16

Tuurlijk!!! Mijn schrijven is nooit kwaad bedoelt, maar het is soms zo moeilijk uitleggen zo vanachter de pc!! Het aanvoelen/ erop zitten is dan veel makkelijker omdat je dan het probleem voelt. Ik probeer bij paarden "zonder rem" altijd de keus te geven om terug te komen op mijn zit en beenwerk, maar als hij niet reageert drijf ik er juist nog eens extra bij! Daarna geef ik hem weer de keus enz....
Nogmaals ik wilde je niet afvallen en ik denk dat we zo ongeveer het zelfde bedoelen alleen anders uitgelegd en natuurlijk kunnen meerdere opties of gebruiken werken.
Groetjes joyce


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Purkii en 56 bezoekers