goede stelling? incl. foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

goede stelling? incl. foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 18:47

sinds kort rijd ik mijn paard meer dressuurgericht. ik heb er eigenlijk altijd alleen recreatief mee gereden, maar ik wil graag wat meer van "het echte werk" gaan doen.

ik heb nu alleen een paar probleempjes; hij heeft best wel een lage (tsja, hoe noem je dat?) hoofdhouding Verward
zowel tijdens het rijden, longeren, wandelen, in de wei staan enz. met alles gewoon, hij draagt zn hoofd/hals gewoon laag!

met aan de teugel rijden heb ik dus het zelfde probleem, hij loopt zowat (en soms echt letterlijk aan de longeerlijn) met zn neus tussen zn knieen!!
meer been heeft alleen tot gevolg dat hij sneller gaat lopen, hij richt zn hoofd wel iets op maar niet voldoende naar mijn gevoel.

heeft iemand tips? ik zet er ook wat foto's bij (met halsverlenger) zodat jullie een beeld krijgen van wat ik bedoel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**



guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 21:33

grassie schreef:

maar dan nog lijkt het me handiger om gewoon foto's te maken van tijdens het rijden als je er zelf opzit.. das duidelijker dan dit.


ehm tsja, dat gaat zo moeilijk als je alleen bent Haha!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 20:01

Laura schreef:
Ik snap niet echt wat de halsverlenger in het verhaal doet. Wil je weten of die zo goed bevestigd is om voor jouw probleem te helpen?


nee het gaat me er niet om of dat die halsverlenger zo goed is bevestigd of niet. (ik heb hem op verschillende manieren gebruikt en als ik hem aan de singel doe, gaat ie alleen nog maar dieper lopen.)
maar ik heb die halsverlenger er ff aangedaan om foto's te maken, om een beeld te geven hoe zijn hoofd/halshouding is als ik hem rijdt of longeer.

in ieder geval allemaal ontzettend bedankt voor jullie tips en adviezen, ik ga er morgen meteen mee aan de slag...

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-02 21:23

ik heb hem vanmiddag gelongeerd. (zonder hulpteugels trouwens)
waarbij ik hem heel veel overgangen en tempowisselingen heb laten maken, ook had ik een balkje weggelegd waar hij steeds in verschillende tempo's overheen moest....
om over dat balkje te gaan moest hij natuurlijk "flink" zn achterhand gebruiken, en ik merkte daarna dat hij ook beter zn achterhand eronder zette. ik denk dat dit wel een goede oefening voor ons is; balkjes draven in verschillende tempo's waardoor hij goed voorwaarts is en blijft (voorwaarts is trouwens geen enkel probleem) en hij beter zn achterhand eronder gaat zetten....

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-02 19:43

BBL schreef:
Haha Cassidy,
Je bent me net voor! Ik dacht precies hetzelfde. Helaas is dit zelfs voor Western riding aan de lage kant (punten van de oortjes moeten boven de schoft uit komen)... Schijnheilig Maar 't paardje heeft inderdaad een mooie aanleg om v"erzameld op z'n westerns" te lopen (als de achterhand er goed bij zit natuurlijk!) Haha!


ik kan hem dus altijd nog omscholen Haha!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers