paard met foute knik..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeertJe

Berichten: 52
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: IJsselstein

paard met foute knik..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 15:21

hooii allemaal!
Ik heb een hele lieve pony, ze loopt en springt goed, maar ze heeft de foute knik.. Verdrietig
het is echt super irritant onder het rijden, ik ben er eigelijk de hele tijd mee bezig.
Ik heb 1x in de week priveles, dat gaat heel goed, steeds beter!! Haha!
Daardoor is ze wel veel beter gaan lopen ondanks die knik.
Ik wil volgendjaar mischien ook wedstrijden gaan rijden, maar dat is lastig met zon knik denk ik.
Weet iemand mischien goeie tips voor mij??
kusjes,
Vera

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:39

Wat bedoel je hier precies mee? Misschien dat je pony in een valse krul loopt en haar rug wegdrukt? Het lijkt me makkelijker als je iets duidelijker bent, zodat iedereen hier je goede tips kan geven..

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:41

Ik denk dat ze bedoelt dat haar pony alleen het voorste gedeelte van haar nek rond maakt?

VeertJe

Berichten: 52
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 19:23

uhmm, ik bedoel er eigenlijk mee dat ze vaak knikt met haar hoofd onder het rijden, het is de laatste tijd wel verbeterd en ze doet het nu vooral nog bij overgangen en middendraf. Ik weet dat je dan goed voorwaards moet rijden, dat probeer ik ook. Zon knik komt doordat de rijder te veel let op het aan de teugel rijden. Ze heeft het waarschijnlijk bij het inrijden gekregen, want ze is te snel ingereden. Ik heb het vandaag nog eens gevraagt aan mijn instructice, zij zegt dat ik die knik er wel uit kan rijden maar mischien heeft iemand daar nog tips voor??

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:25

Nou, volgens mij is ze kreupel hoor!!
Laat de DA maar eens kijken!!

VeertJe

Berichten: 52
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 19:46

nee denk het niet, want ze heeft het altijd al gehad, ook met andere mensen die er vroeger op reden..

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:29

VeertJe schreef:
nee denk het niet, want ze heeft het altijd al gehad, ook met andere mensen die er vroeger op reden..


Grote kans dus dat ze al die tijd al kreupel is!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:41

Als ze inderdaad kreupel is had ze dat toch wel gemerkt? Ik bedoel, je ziet en voelt toch wel dat ze kreupel is?

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 21:13

Lijkt me wel, maar bij veel paarden begint het met knikken van het hoofd. Misschien dat het bij sommige paarden daar bij blijft en verder zich 'erdoor heen bijten' ?

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:55

Teugelkreupel? Dat kan je eruit rijden door voorwaarts te rijden. Maar dan zou ik de komende tijd ook niet aan de teugel rijden, totdat ze niet meer 'knikt'. Eerst voorwaarts, dan neerwaarts. Is ze goed voorwaarts en voor het been? Of kost dat ook moeite?

Als je het over een valse knik hebt, dan geldt hetzelfde. Eerst voorwaarts, dan pas neerwaarts. Als je goed voorwaarts rijdt, komt het neerwaartse vanzelf.

VeertJe

Berichten: 52
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 21:15

ik denk dat het een valse knik is ja, ik dacht dat dat foute knik heette.. ik zou proberen haar mee voorwaarts te rijden!! Lachen
dank jullie!! OK dan!
miischien nog meer mensen met tips??

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:40

Ga maar eens zoeken onder headshaker ik denk dat dat dus meer in de richting komt van wat je bedoeld. Headshakers zijn paarden die de hele tijd met het hoofd knikken onder het rijden.

Hij hoeft echt helmaal niet kreupel te zijn (ook niet teugelkreupel) en een valse knik is ook weer heel iets anders. Dus laat je niet gek maken door dit soort dingen. een kreupel paard zwikt met zijn hele hals mee en geeft vaak helemaal niet na. Dit moet je echt voelen en een instructrice moet dit zeker zien. Met de zoekfunctie kom je redelijk veel te weten over headshaken.