jong paard dat achter de teugel kruipt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beek402

Berichten: 87
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:24

De adviezen die hier gegeven worden zijn wel correct. Ik zou haar zeker proberen naar voren te rijden en het daar op te lossen. Ze moet druk nemen op de teugel en dat krijg je voor elkaar door naar voren te rijden met je been en veel overgangen te rijden. Dat ze dan in het begin wat te gehaast loopt is niet zo`n probleem. Ze moet eerst leren druk te nemen en op haar eigen benen te gaan lopen. Dit kan best zijn dat ze eerst heel hard gaat lopen, maar ze moet toch leren daar te lopen, dat ze niet achter de teugel loopt maar dat ze je hand volgt. En wat betreft dat wegschieten, ook dat is een manier om onder het werk uit te komen. Ook dit moet je naar voren oplossen, been erbij en haar aan het werk zetten.
Ik denk dat als je haar een paar dagen echt naar voren rijdt dat ze op een gegeven moment wel door heeft dat ze druk moet nemen en dan komt ze ook wel in tempo terug en kun je haar echt los rijden en door haar rug. Dus nu eerst niet te veel de nadruk op nageeflijkheid, maar eerst op de druk naar voren en op haar eigen benen laten lopen.
succes!



beek402

Berichten: 87
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:58

als ik het zo hoor loopt dat paardje ook niet lekker, want een paard moet niet in je handen hangen, je moet gewoon contact hebben, dit houdt dus in lichte druk, dan is het goed. Je paard moet niet op je handen hangen want dan loopt ìe ook niet op z`n eigen benen. Ik wil je dat ook zeker niet toewensen.

beek402

Berichten: 87
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:05

ok succes!

beek402

Berichten: 87
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:05

Ik ben zelf wel een voorstander van een pessoa-teugel, kun je op verschillende manieren instellen en leert je paard goed door z`n lijf te lopen.http://www.ooteman.nl/images/groot/pessoateugel.jpg


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers