aan de teugel BLIJVEN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

aan de teugel BLIJVEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 20:13

Hallo,
Ja ik weet dat er veel topics over zijn om aan de teugel te rijden. Maar daar staat het niet in volgens mij!
dus vandaar mijn vraag; hoe hou ik haar aan de teugel?


in stap lukt het me goed om haar aan de teugel te krijgen! Maar in draf ben ik het aan het proberen en het gaat steeds beter!
alleen als ze dan even aan de teugel loopt en ik ga een grotevolte of een gebroken lijn maken dan doet ze haar hoofd ineens omhoog!
Hoe kan ik nou zorgen dat ze gewoon aan de teugel blijft lopen enzo?

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:18

Zorgen dat je goed je been eraan houdt, en haar dan opvangen van voor. Als ze met haar hoofd in de lucht gaat ophoudingen maken en goed been erbij, en als ze dan loopt handen stil houden, en dan een beetje vogelen. Lachen

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 20:22

Een beetje vogelen haha!
Oke bedankt voor de tip! Dus als ze met haar hoofd naar beneden loopt gewoon mijn handenstil houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:21

--
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:40

Denk eraan om je wendingen met je BUITENteugel in te zetten en niet door trekken aan je binnenteugel. Wijs met je binnenhand maar de kant aan waar je op wilt. Liever dat de binnenteugel slap hangt, dan dat je eraan trekt. Als ze omhoog komt, of dreigt te komen, binnenbeen erbij, opvangen (lichtjes!) in buitenteugel en binnenteugel lucht geven.
Succes!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 07:46

Met allemaal mee eens! Misschien helpt het als je zachtjes wat speelt met de teugels? En dan bedoel ik ook spelen en NIET zagen (voor dat iedereen dat denkt) want dit helpt ook bij mijn paard.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:07

De meest mensen stoppen met rijden als het paard "aan de teugel" loopt, men vergeet even voor het gemak dat het dan juist pas begint. Dus als je paard nageeflijk is dan eraan blijven werken, in al je ontspanning uiteraard