Hoe galopeer je een tuiger aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:18

Hooi Polly,

Een tuiger doet van nature vooral stuwen met zijn achterhand in plaats van dragen!

Leer hem eerst goed dragen door het rijden van overgangen en tempowisselingen en ga daarna verder met die galop!

Ik zou die galop toch oefenen vanuit de draf en niet vanuit de stap! Vindt je het lastig om door te zitten ga dan lichtrijden op het binnenbeen en geef de galop hulpen net zoals je op elk ander paard zou doen in combinatie met je stem!

Gaat ie te hard draven, neem hem dan eerst weer terug naar een mooie gedragen draf en probeer het overnieuw! Oefen ook regelmatig (op de zelfde manier, dus niet aanjagen) aan de longe, beloon heel uitbundig met je stem als het lukt.

Werkt dit allemaal niet dan kun je het ook proberen tijdens een buitenrit. Omdat je dan meer ruimte hebt is het voor tuigers vaak makkelijker om in galop te gaan en te blijven!

Wat ook een goed resultaat geeft is het nemen van een sprongetje. Vaak gaat een paard na de sprong vanzelf in galop!

Het belangrijkste --> Nooit opgeven! Oefenen en nog meer oefenen en het gaat goedkomen! Ik kan het weten want de vader van onze Z+ merrie is Zakarno. Dat is een volle broer van Renovo (blauw bloed onder de tuigers) en ook mijn oude Grand Prix had een flinke scheut tuigbloed!

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 42 bezoekers