lichtrijden en beugels lang?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

lichtrijden en beugels lang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 16:55

volgens mijn instructrice kom ik niet genoeg uit mijn zadel met licht rijden maar ik moet mijn beugels wel lang houden anders trek ik mijn benen op.. ik rijd nu met springzadel zou een dressuurzadel dit verbeteren?
en heeft iemand anders nog tips?? thanx!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:58

Als je beugels zo lang zijn dat je zelfs met (bijna) gestrekte benen nauwelijks uit het zadel komt, is er denk ik geen andere oplossing dan je beugels korter doen, als dat niet zo iets moet je je benen iets meer strekken, maar oppassen dat je dat niet te ver doet, dat is ook niet gezond.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:03

ow oke thanks en zouden van die schuine beugelblokjes helpen?? heb ik weleens gehoord!!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:09

Met een springzadel zulke lange beugels dat je niet meer goed kunt staan? Dat werkt niet, een springzadel is gemaakt om met kortere beugels te rijden, een dressuurlengte moet je dan niet willen verwachten.

Dus of je beugels korter, of een vzh/dressuurzadel.

Schuine blokjes helpen soms om je hakken uit te drukken, maar dan moet je wel je beugels wat korter doen waarschijnlijk, want je been wordt langer als je goed je hakken uitdrukt. Maar sommigen krijgen last van de knieen als ze met schuine blokjes rijden, de druk wordt anders.

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 15:26

oke thanx!! waarschijnlijk koop ik een dressuurzadel van n vriendin over dus we zullen zien hoe t met dit zadel zal gaan dan..

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:29

Bonny4life schreef:
volgens mijn instructrice kom ik niet genoeg uit mijn zadel met licht rijden maar ik moet mijn beugels wel lang houden anders trek ik mijn benen op.. ik rijd nu met springzadel zou een dressuurzadel dit verbeteren?
en heeft iemand anders nog tips?? thanx!

Volgens mij is het genoeg dat je met je kont uit het zadel komt met lichtrijden en is het niet de bedoeling dat je staat in de beugels Knipoog
En als je lichtrijd met te lange stijgbeugels ga je gegarandeerd je hakken optrekken.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:43

Niet genoeg uit je zadel? Ik heb altijd geleerd dat ik juist niet teveel uit het zadel kom. De beweging moet laat maar zeggen zo min mogelijk zijn. Maar probeer het met je beugels wat korter te doen, je merkt vanzelf of het dan goed gaat.....succes

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:06

Nadhir schreef:
Niet genoeg uit je zadel? Ik heb altijd geleerd dat ik juist niet teveel uit het zadel kom. De beweging moet laat maar zeggen zo min mogelijk zijn. Maar probeer het met je beugels wat korter te doen, je merkt vanzelf of het dan goed gaat.....succes

Ja precies, je moet je door je paard zeg maar laten opgooien

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 17:19

oki doki!!! thanks

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:53

Wij hebben van die schuine beugelblokjes, is me ook vrijdag pas uitgelegd hoe dat moest Verward Volgens mij moest de dikste kant onder de linkerkant van je voet zitten ..

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 19:09

haha oke thanks, gister met les had ik er weer last van ik steun maar niet op mijn beugels dus het lichtrijden gaat moeizaam! ik doe egt mijn best maar het lukt niet egt.. iemand tips?? want ik weet t ook niet meer maar helpen die buegelblokjes nou?

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 19:10

ps met dressuurzadel gaat t ook niet beter