gaat er vandoor als je aandrijft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

gaat er vandoor als je aandrijft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 16:22

Ik ken een pony die er dus altijd vandoor gaat als je in draf wil of in de galop wilt gaan hij gaat dan hard weg en doet dit elke keer in krijg hem nu zaterdag op stal en wil naturlijk dat hij dit niet bij mij gaat doen.

Ik zal even uitleggen hoe het gekomen is de meisjes die er nu oprijden zijn gewoon bang geworden omdat hij er telken vandoor gaat en nu weet de pony het gewoon veel te goed ze stoppen ook als ze er vandoor is gegaan omdat ze gewoon puur niet meer durfen.

Ik durf verder wel maar heeft iemand tips dat het niet te gevaarlijk wordt ofzo en hoe ik hem aardig in de hand kan houden.

Sorry voor het hem/haar maar ik heb altijd een ruin gehad en dit is een merrie Haha!


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 16:40

maar hte is niet schrikken wat ze doet hoor maar ze speelt gewoon een spelletje met je (hun) Maar ik zal eht wel even gaan proberen


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 16:42

sorry hoor maar jippy was net even eerder ik denk zeker dat ik haar was ga heropvoeden en ga haar zeker veel longeren dat vind ik namelijk ook een hele goede manier om paarden te trainen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 20:59

ja ik dacht zelf ook aan niet er direct opstappen en rustig doen niet van lief paardje als het geen lief paardje is maar wel straffen als het nodig is maar ik hbe haar eerst maar 2 weken een proef periode maar goed ik kan dan ook heel veel doen stukje langs de weg enzo. Waar de pony vandaan komt durfden ze niks met haar ik weet daarom niet of ze angstig is vanwege geen vertrouwen of dat het een spelletje is.

Maar ik ben van plan om eerst haar gehele vertrouwen te winnen en dan er opstapppen en ze heeft ookde hele winter stilgestaan dus ik moet ook even wat rustiger aan beginnen maar ik heb de pony gezien en was toch wel een beetje Lovers echt geweldig wat een lief hoofd en verder ook geen kwaad inzich niet trappen bijten enz.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 21:45

nee ze gaat er echt vandoor ze heeft nu een pesseobit maar die gaat er als ze bijmijis er heel snel af veel te scherp houd ik niet van ze pakte ook steeds het bit beet vandaar het andere bit maar ze kon het daarvoor ook op een gewoon bit en dat kan ze nu dus ook geen gezeur en anders koop ik een gewoon bit maar dan van een ander materiaal wat ze ook niet vast pakken.

Maar ik ga haar ook aan de longe doen en heropvoeden het al vast een lief paardje worden ze heeft een beetje overwicht nodig anders doet ze waar ze zelf zin in heeft. Daarom gaat ze ook weg bij die andere mensen en toen ben ik gaan kijken en hte was zo'n mooi paardje dat goed kon lopen en zeker best wat in zich heeft ook voor een haflinger ben zelf al aan het dromen wedstrijden te starten

misschien moet ik haar als ik voor het eerst ga rijden even rijden met een halsverlenger ze verkort erg in de hals en dan kan ik haar wat beter bij me houden

Ik wil graag reclame maken voor de haflinger.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers