ponyzitje? hoe kom ik eraf?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

ponyzitje? hoe kom ik eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 23:00

ze zeggen allemaal dat ik een ponyzitje heb.
maar als ik vraag wat ik dan verkeerd doe kunnen me ze niet precies iets zeggen.
met queen had ik er nooit geen last van ( tja pony he Knipoog )
maar op luuk kan ik het wel merken dat ik mijn armen iets te gestrekt heb en te kort op de beugels enz enz....

hoe kom ik van mijn ponyzitje af?????

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 09:30

kun je een foto laten zien?? da nbegrijp ik het misschien beter. Ik heb/rij veel op pony's, maar nu ik op een paard rij merk ik ook dat mijn zit niet alles is, werk er wel aan, maar gaat niet zomaar. heb vaak mijn onderbenen te ver naar voren, heb geen last dat ik met te korte beugels rij.
Verder moet je zit dan ook al niet goed zijn op een pony.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:33

Idd, ik snap niet echt wat je met een ponyzitje bedoeld.
Als het goed is zit je op een paard hetzelfde als op een pony. Ik tenminste wel.. Verward

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:40

Nou als je echt te kort zit een ding maak je beugels lang of rij zonder als je je handen te ver naar voren steekt kan je vragen of er even eimand midden in de bak wil gaan staan die telkens op je handen let of je let zelf even op je handen!

Ik heb zelf nog nooit van een pony zitje gehoord en als die mensen dat tegen jouw zeggen en ze weten niet hoe ze het moeten uit leggen klinkt het allemaal erg vaag........

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 16:32

Ik zou proberen om vanuit de ellebogen een rechte lijn met de teugels te vormen. Dus ellebogen lichtjes gebogen houden. De beugels zou ik idd ook wat langer maken! Dan eerst zonder beugels rijden en je merkt dat je vanzelf dieper gaat zitten, waardoor het daarna wat gemakkelijker is om met de langere beugels te rijden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 17:44

De term 'ponyzitje' zegt mij ook niet veel. Maar als jij weet wat er schort aan je houding, dan moet je daaraan werken. Beugels wat langer, en eventueel een consequent persoon inschakelen die je op je houding wijst. Ik heb nogal gauw de neiging om voorover te gaan zitten, maar gelukkig word ik daar elke keer op gewezen Haha!