Pony sloom, reden bekend maar hoe actief krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Pony sloom, reden bekend maar hoe actief krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:23

Ik rijd op een pony, die ook nog door een klein meisje word gereden voor haar plezier...
Alleen het nadeel ervan is dat dat meisje totaal geen onafhankelijke zit heeft en dus wiegt in het zadel, en dan vooral met het lichtrijden in draf...
Hierdoor houd ze haar benen niet stil en geeft ze constant been...
De pony word hier lui door, waardoor zij haar nog meer been geeft :S
We rijden om de dag, en ik heb gemerkt toen dat meisje met vakantie was dat de pony veel actiefer was...
Nu ze weer terug is en ik rijd weer, en die dag ervoor heeft dat meisje gereden, is Linda gewoon sloom...
Ik kan veel overgangen rijden, maar je snapt wel dat dat bijna onbegonnen werk is aangezien zij er de volgende dag weer op rijd om er weer een rommeltje van te maken...
Ook rijd zij dus niet ontspannen, de pony loopt met de neus vooruit, waardoor de pony om zich heen kan kijken...
Goed dat mag maar de pony moet niet 'kijkerig' worden...
Dat is dus ook weer een probleem erbij... gister was ze zo kijkerig dat ze gewoon niet wou ontspannen :S
Jullie snappen wel dat ik er van baal...
Het ging laatst heel goed, maar ik heb nu soms niet eens zin om te rijden, als ik weet dat het waarschijnlijk niet goed gaat...

Iemand tips, ook voor het andere meisje wat er op rijd, om het wat aangenamer en beter te laten gaan?

Sorry voor het lange verhaal...

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:28

Haar les geven misschien. Denk dat dat wel zin heeft! Misschien haar zo simpel mogelijk uitleggen wat het probleem is, als ze niet te jong is!

Theake

Berichten: 1032
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:29

Ik denk (ik weet natuurlijk niet hoe oud je pony is en hoe hij gereden staat) dat een pony eigenlijk het verschil zou moeten voelen tussen drijven, of het wiegen van benen...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:30

Kan je haar geen les geven (of iemand anders) e.v.t. aan de longe? Is de pony van jou of van haar of van iemand anders?

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:31

Mik_beer schreef:
Haar les geven misschien. Denk dat dat wel zin heeft! Misschien haar zo simpel mogelijk uitleggen wat het probleem is, als ze niet te jong is!


Ik heb haar al heel vaak verteld hoe ze het moet doen, maar dan gaat ze zeuren van het is zo moeilijk en ik doe het niet...
Ze neemt niks aan :S
Ik denk ook dat als er een echte instructrice haar les komt geven dat ze het niet aankan en in huilen uitbarst...
Ze wil niet leren en denkt dat het zo goed gaat...
Maargoed, ik zal wel eens met haar praten en haar eens goed les geven, en dat ze het dan ook maar goed doet...
Jullie nog iets om haar benen stil te kunnen laten houden?
En haar zit gewoon goed te krijgen?

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:33

Theake schreef:
Ik denk (ik weet natuurlijk niet hoe oud je pony is en hoe hij gereden staat) dat een pony eigenlijk het verschil zou moeten voelen tussen drijven, of het wiegen van benen...


De pony is 14, maarjah we rijden er nu een tijdje op, en als zijn constant been geeft, en altijd maar op de hoefslag rijd word het saai voor de pony...
Zelf rijd ik de pony met spoortjes want ik krijg haar zonder echt niet vooruit...
Het is eigenlijk een hele makkelijke pony, maar door het rijden van dat meisje word het gewoon moeilijk voor haar gemaakt, ik kan nu geen moment mn been eraf houden want dan staat ze of stil, of ze gaat een gangetje lager lopen :S

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:34

Van wie is die pony als ik vragen mag???

Niet miepen en gewoon luisteren!! Gewoon doorgaan met lesgeven, blijven praten tegen d'r wat ze moet doen en niet moet doen.. Nooit opgeven bij kleine bijdehande kindertjes >;)

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:35

Vonnie84 schreef:
Kan je haar geen les geven (of iemand anders) e.v.t. aan de longe? Is de pony van jou of van haar of van iemand anders?


De pony is van een boer, vlakbij, alleen het probleem is dat hij zolang het echt niet nodig is, de pony niet aan de longe wil...
De reden ervoor weet ik niet, maar hij is er volgens mij niet voorstander van...
Ik ga haar nu idd maar eens goed les geven en met haar bespreken om haar ook bij andere mensen te lessen...

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:36

Oké maar dus hij is niet van haar, dan zou ik haar eens flink laten weten wat ze fout doet.. En kleine meisjes willen het pony'tje toch geen pijn doen... Tong uitsteken
En ze wil natuuuurlijk perfect leren rijden Knipoog

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:39

Ghehehe idd... ik zal haar wel een lesje leren, ik heb haar wel vaker gekwetst met dingen :S Tong uitsteken ze jankt heel snel...
Maargoed... als ze jankt zal ik streng en rechtvaardig blijven...
Of ze wilt het of niet...

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:52

Helemaal toppie Tong uitsteken

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:55

Ik laat het wel weten hoe het gegaan is, desnoods via pb, als het topic wat te oud word Knipoog

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:58

Hoe oud is dat kleine meisje? Verward
En in principe moet zo'n pony prima weten wie er op dat moment op rijd.. En rijd dat meisje ook met spoortjes? Want misschien word die pony wel bot van jou spoortje en moet zij daardoor meer drijven.. (is een mogelijkheid je hoort mij niet zeggen dat het zo MOET zijn maar het zou kunnen)
Ook zou ik als ik jou was haar niet zelf les gaan geven want vaak heb je met 2 mensen op 1 pony toch een soort competitie strijd..
En ook al is zij misschien een jankerd ze hoeft niks van jou aan te nemen aangezien het ook niet jou pony is..

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 00:35

Moet ik een keer langskomen?
Ik heb het kinderen van zeven geleerd dus veertien moet ook kunnen Haha!
Dit is trouwens moeilijk want jullie hebben allebei evenveel recht om op de pony te rijden zolang de eigenaar het goed vind. Ik zou op zoek gaan naar een eigen verzorgpony als je daar moeite mee hebt.

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:22

ik rij ook bij welshfanstic op stal ( op een ander paard)
dat meisje is 11 jaar.
en jody is het eerst op linda gaan rijden, die andere is er later bijgekomen, omdat ze de pony waar ze eerst op reed niet aankon
logies, het is een hele felle pony van drie die met moeite is beleerd.
en dat meisje zou er tijdelijk op rijden, ze zou later een andere krijgen, maar dat gaat niet door.
ze zou samen met een ander meisje een pony beleren, dat kan ze echt niet!
we hebben er twee die moeten beleert worden, eentje word warscheilijk verkocht aan de buurman en dan ga ik die andere beleren.
maar ik weet wel dat het zo niet lang kan doorgaan, ze hebben steedt ruzie enzo, zo is het ook niet leuk!

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 13:32

Roxxie schreef:
Hoe oud is dat kleine meisje? Verward
En in principe moet zo'n pony prima weten wie er op dat moment op rijd.. En rijd dat meisje ook met spoortjes? Want misschien word die pony wel bot van jou spoortje en moet zij daardoor meer drijven.. (is een mogelijkheid je hoort mij niet zeggen dat het zo MOET zijn maar het zou kunnen)
Ook zou ik als ik jou was haar niet zelf les gaan geven want vaak heb je met 2 mensen op 1 pony toch een soort competitie strijd..
En ook al is zij misschien een jankerd ze hoeft niks van jou aan te nemen aangezien het ook niet jou pony is..


Ik ben als eerst op die pony aangewezen, dus ik heb weldegelijk meer te zeggen...
De baas van die pony ziet mij er ook liever op zitten dan dat meisje...
En sjah, ik laat haar niet met spoortjes er op rijden want dan word de pony juist bot...
Maargoed... gister heb ik haar al les gegeven en het ging wel aardig...

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:34

Wat ik trouwens wel nog even wou zeggen. Het is echt een supermoeilijke gewoonte om af te leren voor dat meisje. En het zal nog wel even duren voordat ze het onder de knie heeft. Dus wat ik gewoon even wou zeggen (dak het toch maar gezegd heb): heb gedult.

Fijn trouwens dat het gisteren al goed ging.

mistrallove
Berichten: 131
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:18

kun je niet met die boer overleggen dat hij zegt dat hij dat kind er liever niet meer op heeft??? Dan kun jij rustig en leuk verder met die pony

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:02

Welshfanatic schreef:
Ik ben als eerst op die pony aangewezen, dus ik heb weldegelijk meer te zeggen...
De baas van die pony ziet mij er ook liever op zitten dan dat meisje...
En sjah, ik laat haar niet met spoortjes er op rijden want dan word de pony juist bot...
Maargoed... gister heb ik haar al les gegeven en het ging wel aardig...


Das mooi dat het al beter ging gister..
Maar probeer veel geduld met haar te hebben zoals vonnie84 al zegt het is een zeer moeilijke gewoonte om weer af te leren..
Mijn reactie was ook zeker niet om jou af te kraken dat kan ik namelijk niet omdat ik je niet ken maar het zijn misschien wel dingen waar je ook aan moet denken..
Maar als die boer vind dat jij er better op rijd en dat liever heeft waarom doe je hem dan niet alleen of heb je daar geen tijd voor??

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:16

dat andere meisje heeft nu geen pony op te rijden, de boer had haar een pony belooft maar die was veel te heftig voor haar.
maar ze wou wel blijfen rijden op de stal, dus zij de eigenaar dat ze maar ook op linda moest.
jody had dus eigenlijk geen keus, maar wel genoeg tijd om te rijden