Help, angst voor paraplu's!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Help, angst voor paraplu's!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 13:26

hoe krijg ik mijn pony van de angst voor paraplu's af???
op wedstrijden doet hij het super, maar zodra er iemand met een paraplu aankomt gaat hij flippen!

we hebben al paraplu's bij hem in de wei gehangen, gereden met paraplu's erbij.. je zou toch denken dat hij ondertussen wel aan paraplu's gewend is, maar hij blijft telkens flippen!


CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 15:03

hebben we al geprobeerd, het helpt niet.. mijn oom heeft er opgezeten en wij met paraplu's erachter, we hebben hem in tuig gezet en met paraplu's zwaaien.. hij blijft panisch tot hij helemaal moe is, dan doet hij er niets meer op uit.. maar zodra hij de keer daarop weer een paraplu ziet flipt hijweer

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 15:15

jah is miss wel een goed idee! zal eens informeren of dat bij ons in de buurt ergens is..
de pa van een vriend van me stelde voor om hem een weekje te voeren in een paraplu.. het nadeel is alleen dat die ijzeren pinnen gevaarlijk scherp kunnen zijn en ik wil niet dat hij zich verwond


CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 15:39

ik heb niet het idee dat hij zich aanstelt, hij is er echt bang voor, als hij zich van het werk wil drukken dan is zijn ooguitdrukking anders..
hij is opslag weer hengst als hij een paraplu ziet en bijna niet te houden.. terwijl ik ondertussen heel wat gewend ben met hem!
vlaggen reageerd hij niet op, alleen paraplu's

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 15:47

we zijn ongeveer ten einde raad misschien dat ik een paraplu nog wel het ijzer uithaal en hem daareen weekje in voer.. het is al 3 jaar het zelfde probleem en we krijgen het er niet uit, misschien heeft hij een slechte ervaring met paraplu's bij een van de vorige eigenaren ( de fokker of de engelse mensen die hem voor ons hadden)
in het begin hebben we heel veel met hem geoeffend, maar hij blijft er bang voor...

CalvinM

Berichten: 1195
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: hengelo (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 15:54

dat probeer ik ook niet, hij doet dit ook los in de wei of in de bak zonder dat er iemand op zit of dat hij moet werken...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 6 bezoekers