probleempje met nageven. Weet iemand raad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

probleempje met nageven. Weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 21:38

Gabber is op het moment (ongeveer 3 a 4 weken) heel moeilijk met nageven. Alleen met halthouden staat hij mooi vierkant en mooi met zijn hoofd erbij. In draf en galop valt hij ontzettend uit elkaar. Ik krijg hem gewoon met geen mogelijkheid naar beneden.
Omdat Gabber een rugprobleem heeft moet ik heel voorzichtig zijn met mijn hand en dan vooral met mijn binnenhand. Dat heeft nooit problemen gegeven, hij was altijd mooi met mijn been nageefelijk te rijden. Ik heb ook al es geprobeerd om hem met losrijden met de neus over de grond te rijden maar zodra ik hem weer oppak loopt hij weer met zijn kop in de lucht en ontzettend te trekken en te hangen aan mijn hand. En als ik hem meteen met een gewone teugellengte rijdt doet hij dat meteen. En als ik hem nageefelijk kan rijden houdt hij zijn rug heel erg vast waardoor het lijkt of ik hem dwing Verward
Nou lijkt mij de enige oplossing om hem met een slof te gaan rijden maar eigenlijk wil ik dat niet omdat een paard daar nogal snel aan gewent raakt. (Of dat echt waar is weet ik niet) Natuurlijk heeft een paard wel es zijn dag niet of een paar dagen, maar dit duurt wel heel erg lang.
Is er misschien iemand die dit probleem ook heeft of heeft gehad of gewoon iemand die een oplossing weet?


Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-02 22:50

ja dat doe ik ook vrij vaak maar hij gaat ontzettend hangen aan de touwtjes en houdt zijn rug helemaal vast. Verward Dus mijn ideeen zijn ook een beetje op.


Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 21:03

Ja dat is misschien ook wel een oplossing. Maar veel overgangen laat ik hem al maken tijdens het longeren. En ik ben er constant bij met mijn zweep ook om zijn achterhand er mooi onder te houden. In ieder geval bedankt!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 17:01

Goh daar had ik eigenlijk niet aan gedacht!!! Misschien dat dat het probleem is! hij wil namelijk echt niet!! Echt alles geprobeerd. (nou ja bijna alles dus hihi Haha! ) Dank je!

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 22:15

ingrid21 schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij, denk ik?!
Mijn paard staat mooi nageeflijk bij het halthouden en in stap ook nog wel, maar zodra ik aandraaf gaat zijn hoofd de lucht in. Ook hij heeft een rugprobleem (osteopaat komt volgende week voor de 2e keer). Hij zet zich dan helemaal vast en het lijkt of dwingen de enige manier is. Wat ik helemaal niet WIL. Verdrietig Ik wil gewoon ontspanning, en ben het nu op aan het bouwen.
Voorwaarts Neerwaarts en hem dan steeds een beetje oppakken en tevreden zijn als hij het een paar rondes volhoudt. Schijnheilig Ik wissel ook steeds linksom en rechtsom af. En longeer regelmatig.
Iemand nog meer tips???


Wat jij omschrijft is echt exact hetzelfde wat ik met Gabber heb ja! Ook Gabber geeft mooi na en is ontspannen met halthouden en in stap. Maar zodra ik aandraaf is het gebeurd! echt heel vreemd. Ik krijg zelfs dus al opmerkingen dat ik hem dwing, maar dat is echt niet zo! Verdrietig Ik ben ontzettend gek op mijn paard (net als iedereen hier waarschijnlijk!) en ik probeer ook alles te doen zodat hij geen pijn heeft!
Ik ben nu een aantal dagen bezig om hem met zijn neus over de grond te laten lopen en dus nog minder met mijn hand te doen. Op zich gaat dat redelijk, hij ontspant zijn rug en dat kan je ook heel goed merken. Ik word dan een beetje opgegooid zeg maar, terwijl dat eerst niet het geval was. Dat is een heel goed teken, alleen een nadeel is dat hij dan niet goed op zijn achterhand loopt (waarschijnlijk omdat ik dus te veel naar voren ga zitten en me erg concentreer op zijn hals en de rest een beetje laat slieren) Maar eigenlijk kan dat me op dit moment niet zo schelen. Ik merk aan Gabber dat hij dit werk heel plezierig vindt. Hij is flink aan het schuimen en aan het proesten.

Redemption: Hij heeft nog steeds last van zijn rug (zie profiel voor zijn verleden met zijn rug)
Ik ben dus al dolgelukkig dat mijn paard al 1,5 jaar niet meer kreupel heeft gelopen, het gaat echt beter. Maar de problemen zijn er dus altijd al geweest. En ik zal er gewoon rekening mee moeten houden dat het ook altijd zo zal blijven, en er dus ook altijd rekening mee kunnen houden. Ik word ook echt wel es kwaad als hij vervelend is maar moet heel goed opletten hoe ik hem bestraf. ( komt zelden voor hoor)

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 20:14

Ja misschien dat dat bij mijn paard ook wel werkt, maar hoe doe je dat masseren precies? langs de ruggegraat?

Gabbertje

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 15:40

Nee dat had ik nog niet geprobeerd! Ik heb hem wel gelongeerd met touwtjes wat ook een beetje hetzelfde effect geeft.
Maar ik moet eerlijk zeggen, nu ik een paar dagen hem met rijden helemaal laag laat lopen en de laatste 10 minuutjes oppak, dat hij netjes nageefelijk loopt en zijn rug wat gaat ontspannen.
Maar heel erg bedankt! Ik kan dat ook gaan proberen! Ik probeer alles voor zover mogelijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers