tijdelijke oplossing voor tong over het bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

tijdelijke oplossing voor tong over het bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 18:06

die vos gooit steeds zijn tong over het bit. nu kom ik voorlopig niet bij een paardenzaak om een eventueele tonglepel te kopen, dus ik vroeg me af of er andere foefjes zijn om te voorkomen dat ie dat doet

we hebben het bit al wat hoger gelegd, maar echt prettig lijkt mij dat niet (ik merk btw niet dat hij erg last van heeft) paardje is verder redelijk gevoelig en daarom hadden we geprobeerd om het sperriempje af te laten met rijden, maar daardoor krijgt hij nog meer kans zijn tong erover te gooien

iemand een idee?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."



Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 19:21

dankje
ik heb totaal geen verstand van bitten en gelukkig heb ik wel iemand hier die er wat van weet, maar je kan toch ook een tonglepeltrens kopen? wat is het verschil met een tonglepel+kopstuk?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 20:54

het vervelende is, dat hij onwijs gevoelig is(en tevens nog niet goed voor het been) hij hefet 2 jaar stilgestaan(en werd dus soms meegenomen met buitenrit,waar er dus zowat niet aan zijn mond werd gezeten)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 19:02

de neusriem strakker doen heeft totaal geen zin! erafhalen dus ook niet

ik merk ook niet goed wanneer hij de tong erover gooit, dit ook omdat hij ene standaard houding heeft en ook niet met zijn hoofd begint te klooien. het lijkt net of hij er gene last van heeft!

toevallig heb ik gister op dubbelgebroken tresns gereden met mexicaan, dat was niet de bedoeling maar mijn shet heeft mijn hoofdstel gemold...grrrr

die mexicaan mag er van eigenlijk om, omdat hij totaal niet heet is ofzo, maa rhij heeft niet zijn tong over het bit gegooid, ben benieuwd of het door het bit komt of door de mexicaan....


bedankt voor de reacties trouwens!! vastbinden van de tong enz. daar begin ik niet aan. ik probeer eerst maar wat andere dingen uit!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 20:27

ik denk juist dat ie het doet om onder het werk uit te komen
hij begint gewoon te grommen als hij boos wordt en dan moet ik absoluut niet meer vragen want dan staat ie ook meteen verticaal....!!

hij is naar de tandarts geweest
hij is wel allmeachtig gevoelig(maar heeft dan ook 2 jaar stil gestaan, waar die dan ook niet aan het werk is gezet, geen druk op het bit)

ik hoop morgen in ieder geval weer met gecomb. neusriem te rijden
ik rijd nu overigens met een dikke watertrens,

met die mex. gooit ie in ieder geval niet de tong erover, maar ik wil niet met die neusriem rijden!!!

ik wil eigenlijk ene zahter bitje hebben, want ik heb het idee dat dat bit te scherp voor hem is... iemand suggestie?

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 21:08

mekkera schreef:
dan ligt dse oplossing toch niet bij de tong? heb je je al afgevraagd waarom die onder het werk uit wil komen...? en wat je daar aan zou kunnen doen.. het lijkt me dat mensen hier het beste met hun paard voor hebben toch??


heel goed! OK dan!

hij is behandeld aan zijn bekkie...daar heeft ie ook rust voor gehad. paard heeft wel 2 jaar stilgestaan en daarom lijkt mij een zachter bit wel een betere oplossing om mee te beginnen,, maar die tong blijft ie er wel over gooien hoor! Schijnheilig inmiddels staat ie nu dik een maand in training, maar ik zie geen verandering.
hij is op zich goed voorwaarts, maar zodra er druk wordt gegeven valt ie dood(ja ik los het wel met mijn bene op, maar dan vliegt ie liever omhoog Bloos )

ik concludeer hieruit dat hij het bit niet accepteert en dat het maybe wel te gevoelig voor hem is
heb de da net gesproken en die zei dat ik een dubbelgebroken moest proberen

is een dubbelgebroken trens zachter dan een dikke enkelgebr. watertrens??

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:28

mekkera schreef:
een dubbelgebroken bit maakt geen punt tegen het gehemelte... Ik ben heel benieuwd Knipoog



ik hbe nu 2x met en dubbelgebroken gereden...alleen middenstukje is wel redelijk plat, maar zijn tong ligt nu gewoon mooi, ik denk dat het andere bit misschien wat te dik was! op zich heb ik nu wel lekker gereden, maja heb dan ook niet veel van hem gevraagd, dus ben er nog niet achter of dit bit zachter voor hem is... maar we zullen zien Haha!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 13:38

oja, nou ik rijd nu nog steeds op die dubbelgrboken, en dat gaat nu wel goed...maar af ent oe steekt hij zijn tong wel naar buiten....dat vind ik dan wel weer raar....?!?!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 17:33

Appie schreef:
Ik begreep uit een eerder stukje dat hij ook erg gevoelig is? Dus ik blijf erbij dat het waarschijnlijk een vorm van spanning is.
Als je dus goed blijft rijden, vooral naar de ontspanning toe, zal dit vanzelf minder worden.



ja dat klopt!! zolang ik niet aan die mond zit loopt ie braaf, en steeds meer kan die wat meer druk verdragen...voorwaarts rijden gaat super, helaas heeft hij nog wat moeite om mijn hand te volgen(omdat hij natuurlijk ook zo gevoelig is) maar het gaat best goed...en hij begint nu wat ronder te worden en watlager te lopen(paard heeft een eigen houding, hals is op de verkeerde plek gebogen...vandaag nu daat voorwaarts neerwaarts...lekker rond rijden)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers