paard steeds omdraaien met buitenritten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:17

De mijne doet/deed dat ook.En als ik haar dan weer terugdraaide, steigerde ze echt hoog, en draaide gewoon weer om.

Wat ik heb gedaan, mn moeder erachteraan laten lopen met een logeerzweep. Steeds als ze omdraaide en flinke klap. Mijn moeder hoefde maar te roepen of hij vloog al de goede richting uit..
Nu, na ongeveer een jaar dit gedoe, krijg ik haar ook zelf door die stakingen heen. Zweep bovenhands en echt een flinke klap als ze het nog flikt.

Maar je moet dit echt zo snel mogelijk eruit proberen te krijgen, want anders krijg je echt enge/gevaarlijke situaties. Bij jou is het nog niet op een punt dat het echt gevaarlijk is, nog niet heel erg. Dus gewoon zweepje meenemen, en elke keer als ze het doet een tik geven. Als dit niet werkt, iemand er achter laten fietsen lopen, en die laten "klappen" met een zweep, of eventueel tikken als ze het doet.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!


Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:24

Tulandro schreef:
Die van mij krijgt een klap op zijn kop met de teugel als hij probeert om te draaien, want als ze dat eenmaal doorhebben, kom je er nooit vanaf. Je moet proberen om het paard voor te zijn, en anders gelijk terugdraaien en streng zijn!!

idd.. Als ze dat doorhebben, begint het met buitenritten. Dan kun je dat al niet meer na een tijdje, omdat de pony /paard weet dat hij z'n zin door kan drijven..

Daarna krijg je problemen met springen, en daarna met dresuur.. En dan kun je dus niks meer, en ben je 2 jaar verder voordat het opgelost is..
Ik spreek uit ervaring (jammer genoeg). Maar bij mij was er ook medisch iets aan de hand.
Laatst bijgewerkt door Maartje__ op 05-09-04 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers