super thuis, vreselijk in de les?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

super thuis, vreselijk in de les?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 18:33

pff ik weet het niet meer Verward

mijn haflingermerrie van 4 jaar loopt thuis (als ik voor mezelf rijd) super, netjes naar beneden, lekker actief, zelfs al een beetje wijken OK dan!

maar sinds een paar week loopt ze tijdens de les echt heel erg te etteren Boos!
ik heb 2 keer in de week les, 1 keer bij ons op stal (in dezelfde bak als normaal dus) en een keer op de manege..
ze wil tijdens de les niet meer netjes ontspannen lopen, reageert totaal niet op je been, en in galop is het alleen maar crossen..

omdat ze nu dus net doet alsof ze niks meer snapt leer ik niet echt veel meer in de les, omdat ik dan weer bezig moet met ontspanning enzo.. ik denk er dus ook over om op de manege te stoppen..

en dan rij ik de volgende dag weer voor mezelf, en dan gaat het weer super OK dan!

hoe kan dit toch Verward ik rijd in de les niet langer als normaal, en ook niet echt anders als normaal..
ik weet echt niet wat dit is..

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:05

Hey wat een herkenbaar probleem heb jij zeg. Mijn paardje doet precies hetzelfde! Ook als de les in dezelfde bak is als waar ik normaal voor mezelf rij. Wat bij mij redelijk helpt is om zelf te doen alsof er niets aan de hand is, maar dat doe je denk ik al. Verder rij ik als mijn paard wegcrosst een paar overgangetjes op de volte en probeer daarna weer door te gaan waar ik gebleven was. Het gaat nu langzaamaan beter, mijn tip is dus om vooral niet op te geven! Ookal is dat moeilijk...

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:13

hm..verander je zelf niet als je op les bent..? normaal heb je natuurlijk alleen oog voor haar omdat jullie met zn 2en zijn maar in een les moet je op anderen letten omdat je anders botst,zij merkt dat je minder aandacht voor haar hebt..

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:32

kan het niet wezen dat je in de les zelf te graag wilt. Hierdoor lukt juist datgene wat je graag wilt laten zien niet.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:38

Hij reageert waarschijnlijk op de andere paarden. Niks van aantrekken, het is gewoon een fase die ie door moet. Stoppen met de lessen moet je niet doen, hij leert er juist veel van, ook al lijkt dat nu niet zo. Over een paar weken is het allemaal al een beetje gewoon en zal ie ook in de les gaan meewerken. Als je merkt tijdens een les dat het hem allemaal even boven de pet gaat moet je even een kleine pauze inlassen door een poosje te stappen zodat ie het even kan verwerken. Even doorzetten dus, het komt vanzelf....

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 21:59

bedankt allemaal OK dan!
ben dus niet de enige met zo'n paard Knipoog
ik denk dat het wel waar is dat ik zelf misschien net iets te veel wil Bloos

ik heb heel vaak dat ik dan van mn instructeur thuis dingen moet oefenen.. en dan doe ik dat, en gaat het super, en dan ben ik op les, en dan doet ze net of ze het niet meer weet...
dan lijkt het dus net of ik er niks aan doe terwijl dat wel zo is,,

ze reageert ook heel erg op andere pony's ja.. maar dat was eerst nooit zo erg als nu Verward


bedankt voor de tips OK dan!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:03

Misschien verwacht je onbewust meer van haar als je in de les rijdt. Of moet je op een andere manier rijden wanneer je les hebt? Probeer eens in je hoofd te houden dat ze nog jong is en dat jullie de tijd hebben, het hoeft niet perfect. Probeer in de les sneller tevreden te zijn en denk aan wat ze allemaal al wel kan en wat wél lukt ipv wat op dat moment allemaal niet lukt.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:18

Ben je misschien zelf gespannenner op les, waardoor je krampachtig gaat rijden? Probeer zelf ontspannen te zijn en het niet te zien als presteren, maar als een uurtje waarin jullie allebei veel kunnen leren. Als het een keertje minder gaat, schiet dan niet meteen in de stress maar denk: volgende keer beter.
Succes!