galopperen op het verkeerde been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

galopperen op het verkeerde been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 18:59

Een vriendin van mij heeft een erg leuk paardje. Hij is nog maar 5!

Ze heeft veel problemen met de linker galop. Hij snapt het op de een of andere manier niet. Verward

Ik ben er ook een keer opgeweest, maar als ik hem echt al de hulpen gaf sprong hij toch aan in een verkeerde galop. Hij viel wel gelijk weer terug omdat hij die sprong niet kon maken aangezien de hulpen. Frusty

Wie kan ons Lovers helpen??

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:28

Ten eerste moet je hem in een hoek of op een volte aan laten springen. Als hij goed gebogen is om je binnenbeen en een lichte stelling heeft laat je hem aanspringen. Je moet niet zijn hoofd naar binnen trekken en ook moet je gewicht gelijk verdeeld zijn. Succes ermee.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 19:58

He Kim,

En als je vival zn hoofd nu naar binnen vraagt bij het aangaloperen?
Ik oefen met Guus door te longeren.

Ik laat hem wat vaker in galop aanspringen op de verkeerde hand(zn moeilijke hand) tijdens longeren.

Het heeft bij Guus wel resultaat.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 21:45

he dit probleem heb ik dus ook, maar ook als ik ga van handveranderen en in de hoek aansping,dan zit ik dus nog steeds fout rechts, wat te doen? OOk op voltes lukt het niet. (ik heb een 5 jarige pony)
Wie weet iets? Oja ook met logeren springt die verkeert aan of slaat die op hol

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-02 22:58

fsoudan dit gaat absoluut niet over vival. Vival kan galopperen als een van de beste. Het gaat echter over een nieuw paardje bij ons op stal.

In de hoek aanspringen doen we alleen maar! Zelfs na een kleine volte lukt het niet! Stelling doet hij prima zelfs ! Cool

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 23:16

Oefening baart kunst dus echt 100 x doen! (niet achter elkaar natuurlijk Lachen )
Rustig afblijven wachten in je bovenlichaam, duidelijk je hulpen er aan leggen en t blijven proberen op voltes en in de hoek.
Misschien een idee om te proberen:
Als je de volte (in draf) iets sluit, dan rustig iets opend en in dat openen aanspringen. Want tijdens dat openen heb je ze duidelijk in de stelling en buiging en je hebt ze al mooi aan t binnenbeen.
Ik ken een paard waarbij dat wel hielp.

Hoe gaat t trouwens met longeren, doet ie t dan wel goed of ook niet??

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 11:51

die van mij springt rechtsom altijd verkeerd aan
wat je kan doen is lichtrijden op het verkeerde been en dan tijdens het lichtrijden aanspringen.
en als je gaat doorzitten heel veel binnenbeen en stelling dus dat hij echt opzij gaat voor je been en dan buitenbeen naar achter en dan aanspringen.
meestal gaat het dan wel goed maar je moet gewoon gedult hebben.
die van mij kon het in het begin ook niet en als hij dan goed aansprong sprong hij over naar de linkergalop.
nu een paar maanden verder kan hij al een hele tijd goed rechtsom galopperen zonder over te springen.

succes,

linda

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:26

Wat ook nog wel eens wil helpen is een klein tikje met de zweep op zijn binnenschouder. Niet te hard, maar hij moet er alleen attent op zijn.

Heel overdreven goed belonen als hij goed aanspringt. Heel belangrijk, dus absoluut niet vergeten.
Als hij 1x goed heeft aangesprongen, belonen en het daar bij laten. Stoppen met rijden voor die dag. Ze moeten weten dat als hij het goed doet hij niet langer geklierd wordt om in galop aan te springen. Hij moet het ook leuk blijven vinden.
Als je nml na 1x goed aanspringen nie tevreden bent en het nog vaker wilt proberen en het lukt niet meer, zijn het paard en jij gefrustreerd. het is nou juist van belang dat je elke keer als je rijdt goed afsluit!!

En voor de rest, geduld en blijven volhouden!! Komt echt wel goed!!

Succes Cool

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 12:55

ik heb dus ooit gehoord dat het met de ruggewervels te maken heeft waarschijnlijk staan de ruggewervels net ietsje de andere kant opgebogen waardoor het paard heel veel moeite heeft om op het goede been te lopen en dan kan hij nog zo mooi in stelling lopen. Heel vaak in in zo'n geval de fysio de beste optie maar wel heel erg kostbaar

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-02 19:11

Gaat nu stukken beter.

Vandaag heb ik op hem gereden. Toen ik een grote volte met hem maakte en ik hem een tik gaf sprong hij ineens aan. Was wel niet de bedoeling, maar hij zat wel in een keer goed. Dus ik ben maar met hem blijven galopperen. Niet te lang natuurlijk. Ik ben nog even met hem op de andere hand gegaloppeerd en daarna weer op zijn slechte kant. Ging weer prima. Hij maakte bij het aanspringen wel een rare sprong Verward , maar hij zat goed en daar gaat het om Haha!

ragebol
Berichten: 122
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 22:27

welk paard bedoel je?????????

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-02 11:41

ragebol: welk paard bedoel je?????????

Budget