Les halen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:17

Een goede instructeur is niet alleen een goede leermeester waar je vaardigheden van leert, maar ook iemand die je een spiegel voorhoudt en je vooral ook paardengevoel bijbrengt.

Ik heb eens per week privéles (28 Euro per uur) van iemand die meer dan 40 jaar in het paardenvak zit. Op zich geen garantie voor kwaliteit, hoewel dat in dit geval wel zo is. We besteden niet alleen aandacht aan rijkunstige en trainingsaspecten, maar ook aan andere dingen zoals geschiedenis van de rijkunst, oplossen van problemen, harnachement, het leervermogen van paarden etc. Volgens mij zijn het allemaal heel waardevolle dingen die het rijden en trainen erg vergemakkelijken en verbeteren. Ik kijk wel eens naar lessen die door jonge (soms wel erg jonge) instructeurs worden gegeven en wat me daar altijd bij opvalt is dat ze bij ieder paard dezelfde oplossing geven wanneer bepaalde problemen optreden. Ze geven (met andere woorden) bij ieder paard dezelfde instructie. Volgens mij werkt dat niet... En wat deze jonge mensen vooral missen is paardenervaring. Ik weet dat dat iets is dat je in de loop der jaren pas opbouwt, maar sommige jonge instructeurs doen alsof ze alles al een keer hebben meegemaakt. Maar stappen vervolgens niet op een paard om hem te rijden en na te laten rijden door de leerling omdat 'het paard toch al hard in de mond is, stijf gereden is etc. (echt gehoord bij mij op stal, onbegrijpelijk!) Frusty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 82 bezoekers