Voorjaar in de kop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-02 20:45

hoi
het komt mij echt heel bekent voor. Ik heb sinds december een nieuw paard en in januari begon hij ook te staken. Vooral op de weg naar de manege (die hij dus kent) en begon in 1 x stil te staan. Ik begon dus te drijven en te drijven maar hij begon toen maar achteruit te lopen. Nou ja aangezien het langs de weg was ben ik er toen wel af gegaan. Mijn instructrice zei dat ik hem maar eens met de achterkant van de zweep tussen zijn oren moest tikken op het moment dat hij omhoog wilde komen. Ik dacht eerst, jee das wel gevaarlijk maar op een gegeven moment deed hij het op een weggetje richting het bos. toen ben ik er ook even af gegaan, ik zag dat er verderop een weiland was waar ik in kon, en heb hem toen toch maar zo aangepakt.
Dit werd me toch een rodeo maaaaaaar uiteindelijk had ie zoiets van: dit is niet fijn, hij begon ook echt met zijn kop te schudden.
Maar als je echt bang bent dan is dit niet zon fijne methode alhoewel je in zon weiland niet veel kan gebeuren. Dit heeft bij mij heeeeel erg geholpen. Als hij nou bijv. iets eng vindt en ook begint te steigeren dan hoef ik m maar aan te raken met de zweep en hij loopt alweer.

Ik hoop dat je misschien durft het te proberen. Hij zal echt versteld staan van je.

Succes Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers