Trekken aan buitenteugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Trekken aan buitenteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 14:47

Ik heb wat gezoch tmet de zoekfunctie, maar niet echt gevonden wat ik moest vinden Lachen.

Olga is altijd heel braaf in stap en draf en doet alle figuren wel netjes enzo, maar in galop zijn er nog wat probleempjes.

In de linkgalop is ze heel moeilijk te sturen, links is haar moeilijke kant, we moeten daar dus gewoon ook nog veel op oefenen.

Als ik dus op volte wil, trekt ze ontzettend aan de buitenteugel. Ik zet m'n binnenbeen er dan wel in, maar moet soms echt aan de binnenteugel gaan hangen voor ze reageert.

Met rechtergalop is ze dan weer niet op de hoefslag te houden en loopt ze altijd naast de hoefslag, daar reageert ze wel beter op het been, maar moet ik ook wel wat met de buitenteugel doen, want als ik de binneteugel tegen de hals houdt, reageert ze ook niet goed (in draf meestal wel).

Olga is wel ontzettend hard in de mond doordat er best veel mensen hebben opgereden (al een hele tijdje geleden). Zou het daar iets mee te maken hebben?

Ik heb wel les, maar hoor soms ook graag andere meningen Lachen.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:33

Druk in je buitenteugel is geen ramp, op de volte heb je als het goed is eerder meer contact met de buitenteugel dan met de binnenteugel (ideaal is exact gelijk, maar zo ver is het nog niet en dan is meer buiten beter dan meer binnen).
Trekken gebeurt van 2 kanten, dus als jij niet trekt, kan zij ook niet trekken
In een veilige, goed afgezette bak kan je proberen met lange teugel te galoperen, en als dat goed gaat met die lange teugel voltes te rijden. Je stuurt daarbij met je benen en zit en met de buitenteugel tegen de hals.
Rechter galop: plaats beide handen iets naar buiten.
In ieder geval: Laat iemand van de grond kijken in stap, draf en galop of jij wel recht en in het midden van je zadel zit!
Succes.

Ineke2

Berichten: 33147
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:40

Om de linkergalop te doen zou ik eerst zorgen dat ze in stap en draf een mooie volte loopt op links, met veel stelling naar binnen. Niet hangen aan de binnenteugel, dan loopt ze alleen maar weg over de buitenschouder.
Begrens goed met je buitenteugel én buitenbeen mocht ze teveel naar buiten vallen. Valt ze heel erg naar binnen dan duw je der met je binnenbeen naar buiten.

Vanuit een mooie volte in draf met de stelling galopeer je aan, probeer de stelling te houden zonder dat je gaat hangen aan de binnenteugel. Dat heeft namelijk niet veel nut, want daardoor is het makkelijker voor haar om over de buitenschouder weg te lopen.

Neem eventueel je zweepje in je buitenhand zodat als ze rechtdoor wil rennen terwijl je goed begrenst met je buitenteugel en buitenbeen je als laatste een tikje kan geven tegen haar buitenschouder.

De rechtergalop moet je niet proberen met je buitenteugel op te lossen. Ik heb dat probleem namelijk ook soms dat ze niet op de hoefslag willen blijven Knipoog Het is heel erg verleidelijk om dan de buitenteugel te pakken Nagelbijten / Gniffelen terwijl je het echt moet oplossen met je binnenbeen en binnen teugel. Liefst met stelling naar binnen.
Als je het gaat oplossen met je buitenteugel gaat alleen het koppie naar buiten en de rest naar binnen, van de hoefslag af in plaats van andersom Haha!

Eventueel neem je het zweepje ditmaal aan de binnenkant en geef je bij je binnenbeen hulp een tikje "van we gingen opzij naar de hoefslag"

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 16:29

Bedankt Lachen Ik ga het dus proberen morgen. Lachen

Het gaat al wel steeds beter, maar soms wil ik gewoon ook even weten hoe anderen het oplossen Lachen.