Neusje geven tijdens Longeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38715
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Neusje geven tijdens Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-02 01:09

Hoi Allemaal,

Tijdens het longeren geven beide paarden op één hand niet hun neus. Dit is ook de kant waar ze onder het zadel ook "vast" zitten. Tijdens het rijden is dat goed op te lossen maar hoe doen jullie dat tijdens het Longeren?

In "Termen" ben ik niet zo'n kei dus probeer ik het maar zo uit te leggen Lachen Ik gebruik tijdens het longeren een "soortemet" slof, een "touwtje" tussen de voorbenen, door het bit, terug naar de schoft.

Nogmaals, de ene kant heb ik geen probleem, ze lopen braaf in "Stelling" maar de andere kant op, komen ze over de schouder door de volte. Het maakt niet uit of ze aanleuning hebben aan de buitenkant (van een wand ofzo). Ik heb geprobeerd ze een kleinere volte te laten maken en mijn longeerzweep als "binnenbeen" te gebruiken maar had daar niet echt resultaat mee.

Misschien hebben jullie een advies voor mij?

Groetjes....

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-02 18:52

Je kunt de longeerlijn door de binnenbitring halen en dan aan de longeersingel vastzetten. Op deze manier kun je heel voorzichtig ophoudingen maken om stelling te vragen.

Let wel op dat t paard goed voorwaarts blijft. Ik zou zelf de touwtjes dan niet tussen de voorbenen door doen, maar gewoon allebei aan de zijkant van de singel (dus op dezelfde hoogte als de longeerlijn).

Ik vind zelf dat je wel een beetje handig moet zijn met longeren omdat je anders te veel druk uitoefent.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38715
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-02 00:13

Bedankt Manon, daar heb ik nog nooit aan gedacht. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik zal ze eerst goed door laten lopen eer ik hier aan begin....ze kunnen allebij nog weleens "vrolijk" doen, lijkt me een nare situatie omdat bij deze "optoming" te moeten oplossen.

Maar dit zou de oplossing kunnen zijn voor mijn paarden. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes....