Idee, wel of geen manegelessen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Idee, wel of geen manegelessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 16:38

Afgelopen winter heb ik de Oron cursus eerste fase instructie gevolgd en in mei examen gedaan. Helaas ben ik op het onderdeel rijden gezakt. Als commentaar kreeg ik dat ik te weinig rijervaring had. Nou, dat klopt ook wel, want ik rij al 7 jaar alleen op mijn eigen paard. En dan schiet rijervaring in de ruime zin van het woord niet echt op. Nu heb ik het plan opgevat om rijervaring op te gaan doen op een manege. Rij je elke keer 2 of 3 keer op hetzelfde paard zodat je leert voelen waneer het paard nageefelijk, voorwaarts etc is. En dan heb je de volgende keer weer een ander paard om van te leren. Op het her-examen rij ik ook voor mij wildvreemde paarden dus leek mij dit een prima idee als voorbereiding op mijn her.

Dus goed idee of heeft iemand andere suggesties?

Groet, Angy

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:40

goed idee
en ook mert je eigen paard les volgen
kun je maar van leren

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:26

Als ik jouw was zou ik een dressuur/handelstal opzoeken, ik denk dat je daar veel meer leert als op een manege.
Op de manier van leren, zoals jij die nodig hebt voor je Orun

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:31

Ik ga helemaal met Sjonniej mee
op een manege leer je zoiets na 10 jaar nog niet

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:38

Lijkt mij ook niet zo'n goed plan. Je leert wel op andere paarden rijden, maar of het op die manier bedoeld is...?

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:23

Ik pas me aan bij sjonny!! Ik denk dat je op een manege niet de dingen leerd die jij echt nodig heb!!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:49

jah privestal zoeken waar je idd van alles kan rijden. Zodat je goed leert aanvoelen wat paardrijden is Lachen mits je trouwens ook goed begeleid kan worden Lachen

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 20:57

Doen! Je zult er heel veel van leren door met manegepaarden aan de slag te gaan. Als je wilt kan ik je nog wel wat tips geven voor je herexamen.

angy

Berichten: 207
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 23:57

Bedankt voor jullie reacties. Dressuurstal/handelsstal vond ik op zich een goed idee alleen is dat wat lastig omdat ik echt alleen wil rijden en verder geen verplichtingen wil. Vandaar ook het idee van een manege. Ik kom rijden en verder niks. Dus ik ga zeker een paar maneges bezoeken tijdens een dressuurles. Dan kan ik zien hoe er les wordt gegeven en wat voor paarden er zijn. Groet, Angy

ZwarteKa

Berichten: 244
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 16:23

Suggestie: probeer eens een manege die tevens handelsstal is; daar hebben ze ook 'niet doorsnee manegepaarden'.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 12:14

er lopen vaak op een manege ook hele goede instrukteurs rond... misschien dat je dan met prive lessen wel alles eruit haalt wat erin zit Lachen

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:20

Hooi Angy!

OK dan! Ik vond dit een heel leuk topic!

Ik heb namelijk voor mijn (orun)examen precies het zelfde gedaan! Gewoon bij verschillende MANEGES verschillende paarden gereden als voorbereiding ! Rijden, afrekenen en geen gezeur of verplichtingen! Ideaal!

Het gaat namelijk niet om de les die je krijgt (ik ga er van uit dat je zelf een goede instructeur hebt) *LOL* maar om de ervaringen en het gevoel dat die andere paarden je geven !

Ow jah, op die maneges werd trouwens behoorlijk goed les gegeven net zo als op de manege waar ik werk Schijnheilig

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 15:43

Waarom geen manegepaarden? Het is toch niet zo dat ze nog moet leren te rijden, ze moet alleen leren met verschillende paarden om te gaan. Ik denk dat manegepaarden daar uiterst geschikt voor zijn, want die hebben allemaal een andere gebruiksaanwijzing.

Verder kun je ook eens op paarden van stalgenoten kruipen?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 20:35

Bij amersfoort zit toch ook nieuw hagenauwe(o.i.d.) De eigenaresse was altijd erg serieus met paarden en lessen, Daar kan je het zeker proberen.