Programma van Anky

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Programma van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 14:51

Afgelopen Woensdag zat ik dus even naar dat programma van Anky te kijken.

En ze verteld gewoon even doodleuk dat je een oefening die je je paard wil leren 400 x moet herhalen wil die het snappen/ kunnen.
OhHh dat duurd toch eigenlijk best wel lang Haha!

Maarja, mijn hoop is nog niet vervlogen. Haha!:D:D
Laatst bijgewerkt door Marloes__ op 24-08-04 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:54

Je moet wel je sponsor voor de naam van je paard zetten, en die is waarschijnlijk niet blij met de naam van een andere sponsor voor de naam van je paard Haha!
Bovendien zou ik nooit zonder betaling reclame lopen maken voor een ander. En het bedrijf waar jij dan ongevraagd reclame voor maakt kon ook wel eens niet blij zijn als je hun naam gebruikt (misbruikt) Lips are sealed

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:00

400 keer?? Ja dat had ik ook gehoord. Maar ik vond dat toch best wel aan de lange kant. Naar mijn idee had mijn paard de oefeningen die ik aanleerde toch veel sneller onder de knie. Maarja, ze zei ook een *gemiddeld* intelligent paard.
Leuke naam voor je paard haha. Niks mis mee, je mag je paard noemen zoals je zelf wilt. En Olympic is nou niet bepaald alleen een bedrijfsnaam. Heeft ook een andere betekenis; namelijk Olympisch. En daar streven we natuurlijk allemaal naartoe Knipoog

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:06

Wuaha juist dat bedoelde ik nou Knipoog Olympisch niveau, maarja om even trug te komen op het programma, je moet er toch wel een SUPERpaard voor hebben. Nou wil ik me kanjertje niet afkraken hoor maarja me hoop is vervlogen haha Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:11

Tussen het niveau waarop je nu rijdt en Olympisch niveau ligt nog een heel traject wat je af moet leggen. Doe gewoon je best en geniet van de tijd die je hebt met je paard en de weg die je samen af kunt en mag leggen.
Onthou altijd: het is de weg ergens naartoe, en niet het doel zelf, wat belangrijk is in het leven. Als je plezier hebt onderweg is het goed. Want als je het doel hebt bereikt kon het weleens vies tegenvallen.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:44

Owh dat doe ik ook hoor. Ik geniet elke keer weer van me schatje Lachen Hij vind alles nog heel erg moelijk maar ik zie gewoon hoe erg die zijn best voor me doet.
En we zijn in een half jaar tijd al zo snel voorruit gegaan dat had ik gewoon nooit verwacht!!!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:19

Ja ik heb het programma ook gezien, en 400x.. pff extreem veel, toen ik grondoeveningen met Gracy deed wist ze na 20keer ook wel wat ik wou/bedoelde..

Natuurlijk is dit geen Olympisch niveau maar toch, 400X

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:33

Om een paard een oefening te leren heb je niet zoveel tijd nodig. Maar voor de volledige beheersing en verfijning van een oefening heb je wat langer de tijd nodig. Misschien is 400x overdreven, maar ik kan het me goed voorstellen. Als je een oefening dagelijks mee zou nemen (wat ze niet doet want dat is saai) ben je er dan toch een jaar mee bezig.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 17:05

400 keer vind ik overdreven
me pony die ik zelf heb ingereden begreep na 50 keer wel wat ik bedoelde met aangalopperen in de goeie galop
maja zou best kunnen maar het verschilt gewoon per paard

_RomanO_

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 23:27

nou sorry hor maar zij zal het tog wel beter weten dan jullie en ik allemaal bij elkaar..en dan dit soort opmerkingen vind ik best raar sorry..

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:22

ik denk toch dat er zeker wat in zit hoor, 400 keer is een gemiddelde, dat geld dus niet voor iedereen.
ga eens na, hoe krachtig moet een hulp voor een bepaalde zijn oefening zijn? hoeland duurt het voordat jij het voor elkaar hebt dat je paard bijna al de oefening uitvoert als jij er al aan denkt, dat je hem dus maar heel minimaal hoeft te begeleiden en mee hoeft te zitten? waarschijnlijk beheersen wij dat nog bij geen een oefening, wel dan?
anky kan dat en anky zegt " je moet de ruiter niet zien zitten als deze paardrijd, je moet het paard zien lopen zonder al te veel hulp van de ruiter." door dus minimale hulpen te kunnen geven wat je waarschijnlijk pas beheerst als je daad werkelijk grand prix rijdt, of iets in die richting. ben je bij reeel denken zeker wel 400 keer verder.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 09:57

TeamSpirit schreef:
400 keer vind ik overdreven
me pony die ik zelf heb ingereden begreep na 50 keer wel wat ik bedoelde met aangalopperen in de goeie galop
maja zou best kunnen maar het verschilt gewoon per paard


Ik denk dat zij deze oefening niet bedoelde.. Knipoog Denk dat ze meer doelde op een piaffe of een passage en dat soort werk..

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:35

Aanleren en perfectioneren zijn ook twee verschillende dingen, aanspriongen in galop is 1 ding.. daar een overgang van maken die een 8 waard is in een hoge poef is een heel ander verhaal natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:04

Ik heb het helaas gemist.

hoefjes

Berichten: 210
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 11:39

400x zal best kunnen net zoals youngster al zij dan zal anky het wel over de piaffe of passage hebben gehad ik weet het niet want ik heb het helaas gemist Boos!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:48

Ook een perfecte overgang van de stap of draf naar de galop vergt heel veel oefening....er wordt hier veel te makkelijk over gedacht.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 22:35

Ben het hier wel met je eens Cassidy. Ik denk dat je heel vaak genoegen neemt met iets zoals een basisoefening die misschien minder goed ging. En je toch blijft doorprutsen op de moeilijke oefening omdat je die meer bevestigd wil hebben...
Daarom geloof ik wel in de 400 keer voor alles goed is. En dan zeker nog op dat niveau..

Groetjes joyce

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:11

Cassidy schreef:
Ook een perfecte overgang van de stap of draf naar de galop vergt heel veel oefening....er wordt hier veel te makkelijk over gedacht.


Dat denk ik ook. 'Een' overgang van stap naar galop kan je misschien met een keer of 10 proberen wel uitvoeren, maar er is een groot verschil tussen 'een' overgang en 'een perfecte' overgang. Voor die perfecte overgang zul je toch echt heel wat meer moeten trainen.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:15

FuRyoMaRLoeS schreef:
Afgelopen Woensdag zat ik dus even naar dat programma van Anky te kijken.

En ze verteld gewoon even doodleuk dat je een oefening die je je paard wil leren 400 x moet herhalen wil die het snappen/ kunnen.
OhHh dat duurd toch eigenlijk best wel lang Haha!

Maarja, mijn hoop is nog niet vervlogen. Haha!:D:D


Ja en doodleuk herhaalt mijn lesgeef mens precies hetzelfde Lachen
Dus nog een hoop werk te doen Haha!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:40

Riant schreef:
Aanleren en perfectioneren zijn ook twee verschillende dingen, aanspriongen in galop is 1 ding.. daar een overgang van maken die een 8 waard is in een hoge poef is een heel ander verhaal natuurlijk.



Mee eens. Eesrt moet je paard het ene beetje kunnen, en dat ga je steeds meer perfectioneren. Het niveau is zo superhoog, dat bij de kleinste hulp het paard het al moet doen en ik geloof best dat dat 400 keer kan zijn!