Hoe leer je je paard ''Piaf''?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:34

Zucht....hoe wil je een paard een oefening laten doen waar hij nog niet klaar voor is? Voor de piaf is heel veel kracht nodig van je paard. Daar moet hij naar toegroeien, je moet hem sterk maken op de achterhand, met veel verzameling gaan rijden. Als de basis niet goed is, moet je ook niet ambieren om oefeningen te gaan doen uit de hoge school.

Omdat jij een Appeltaart kunt aansnijden betekent dat nog niet dat je kunt opereren! Je moet het nieteens willen om te kunnen opereren, niet zonder een opleiding tot chirurg te hebben gevolgd...Lips are sealed

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:42

Je gaat op je paard zitten en vraag of iemand naast je paard gaat staan die roept: piaf, piaf, piaf....

En dan doet hij het...of hij doet het niet Haha! (denk eerder het laatste)

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:46

Tja, jammer dat je toch advies hebt gehad (via PB waarschijnlijk)
Je arme paard, ik zou niet graag in zijn ijzers staan.
Oefeningen uit de hogeschool kun je niet zomaar proberen. En eenmaal verkeerd aangeleerd zijn ze erg moeilijk af te leren...Lips are sealed Je verknalt je pony voor de rest van zijn leven, jammer hoor.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:49

Rk, ik heb weleens een paard in een circus gezien die kon piafferen en spaanse pas kon doen....het ging zo ontzettend slordig, de tranen schoten in je ogen.
Hoe kan iemand zo'n mooie oefening zo slordig rijden. Hoe kan iemand dat nu verknallen? Het is het verschil tussen een origineel schilderij en een lelijke kopie.

Het woord "Rijkunst" komt van "kunnnen". En als je het niet kunt (maar denkt dat je het kunt) is het echt om te janken, en maak je je alleen maar belachelijk...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:51

CipaRuby schreef:
ik weet ook niet hoe het moet maar ik zou gewoon willen weten hoe het moet... weet jij het wel dan? want maaykuh'h der antwoord is niet goed tog?


Mijn advies is het goede advies. Haha!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:54

En dan het liefst zonder les vooraf...Haha!

Nog een candidaat voor de Darwin awards...Lips are sealed

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:58

CipaRuby schreef:
bij een manege leer je geen niets... daarom ben ik daar wegegaan.. toen kreeg ik 2 verzorg paarden en les maar die gene die me les gaf is er mee gestopt!


Dan zoek je nieuwe instructie...Lips are sealed
Of is dat ook niet mogelijk?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:02

fleem schreef:
op dit moment is het voor haar zeker niet nodig om het te kunnen en te leren maar als zij er naar toe wil werken denk ik dat ze wel recht heeft op uitleg Lachen


Als het alleen uitleg zou zijn en ze het niet bot zou vieren op paarden die er beslist niet aan toe zijn zou ik je gelijk geven.
Aangezien de TS duidelijk aangeeft het te willen proberen denk ik dat degenen die weten hoe het wel moet er goed aan doen om de informatie voor zich te houden.

De Piaf kun je leren, maar daar hoort een basis bij. En die heeft de TS niet.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:05

CipaRuby schreef:
hoe kan jij nu ff zeggen dat ik de B nog niet eens haal! je weet niet eens hoe ik rij! en dat kun je heust niet opmerken aleen omdat ik niet weet hoe ik : piaf moet doen!


Iemand die zegt dat hij geen les meer heeft en dat ook niet hoeft te hebben, en er geen moeite voor doet om het te krijgen....'nuff said.
En een verzorgpaardje kan je best aardig aan het lopen krijgen, maar van alleen verzorgen en een paar keer in de week rijden, kom je nog niet op het niveau waar je de piaf aan kunt leren. Daar gaan jaren training aan vooraf.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:06

CipaRuby schreef:
nou nee ik ben echt geen schaduw maar ik wist niet dat jullie dit zo'n domme vraag zouden vinden... nou ik heb toch een basis nodig? en wat is die dan?


Het feit dat je niet weet wat de basis is, zegt al genoeg.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 16:12

CipaRuby schreef:
wie zegt dat ik het wil gana doen ik zou gewoon willen weten hoe dat moet!


Je zegt het zelf. Want je wilde het proberen Haha!

Je suis Charlie.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot en 5 bezoekers