slechte achterhand in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

slechte achterhand in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 19:59

in draf heb ik nu een goede achterhand erbij maar in galop maakt ze van die mini pasje. Ze neemt de galop niet ruim van achter. Als ik haar snel laat galoperen ook niet. Wat moet ik doen om haar achterhand in galop er goed bij te krijgen

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:43

je moet zorgen dat ze goed voorwaarts is in de galop. hoeft niet percee sneller, maar zorg dat ze meer sprong gaat maken. Haha!
en veel aanspringen in galop, zorgt er ook voor dat ze het achterbeen eronder moeten zetten, vooral als je dat in een volte van 10 meter doet. als je op de volte bent maak je vanuit stap of halt een overgang naar galop en dan weer terug niet te lang door galopperen. zo krijg je de achterbenen er goed onder!!!

succes!!!! *LOL*

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 22:47

Ik heb het Milka geleerd door voorwaarts te galopperen maar tegelijker tijd een beetje tegen houden. Werkt goed!! OK dan!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:00

Ben het eens met de tips die hierboven al genoemd zijn.
Verder kun je nog tempowisselingen rijden in de galop zelf, paar pasjes wegrijden, weer opvangen, weer een paar pasjes weg.
Op de lange zijde licht stelling naar binnen vragen zorgt er ook voor dat ze het binnenachterbeen beter gaan gebruiken.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-04 17:10

oke ik zal het eens proberen

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-04 17:21

Succes!

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 12:46

je moet zorgen dat ze meer sprong krijgt in de galop..

dat kan je zo doen..
als je in galop zit moet je haar voor een beetje tegen houden met ophoudingen en achter bijdrijven...
dan springt ze meer....

probeer het maar eens...
succes...

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 15:44

Heeel vaak zie ik bij paarden die van achteren een kleine pas maken in de galop, een ruiter die de binnenteugel een beetje te strak houdt. Ik kan jou vanaf de pc niet zien rijden maar probeer eens wat meer "lucht" te geven op je binnenteugel!
Als de sprong verbeterd weet je genoeg!
Werkt dat niet dan moet je de achterhand wat sterker maken en hierboven staan al wat goede tips daarvoor!

fleem
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:10

flame's achterhand was eerst ook soep in gelaop
maar daar zit aardig veel verbetering in:
voltes sluiten en openen en rijd eens wat tempo wisselingen in de galop Lachen
succes

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 17:25

Promessa schreef:
je moet zorgen dat ze meer sprong krijgt in de galop..

dat kan je zo doen..
als je in galop zit moet je haar voor een beetje tegen houden met ophoudingen en achter bijdrijven...
dan springt ze meer....

probeer het maar eens...
succes...


Dat zei ik al Tong uitsteken Haha!
Maar 2 keer is ook goed Lachen

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:52

Milkaatjuh schreef:
Ik heb het Milka geleerd door voorwaarts te galopperen maar tegelijker tijd een beetje tegen houden. Werkt goed!! OK dan!


Juist.. *LOL* En de tempowisselingen heh! Lachen Bijv. Op de ene lange zijde gallopeert het gemiddelde paard in een 20 x 40 bak ongeveer 10 gallopsprongen. Dan probeer je op de ene zijde dus 11 passen te maken bijvoorbeeld, en op de andere juist 9! Zodat hij goed z'n achterbenen moet gaan gebruiken. Lachen
Succes Ermee!! OK dan!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:02

Je kunt een klein tikje op haar kont geven en voor tegen houden dat werkt bij mij wel omdat ze dan van achter gaat lopen en dan gaat ze er meer onder lopen:D

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 01:30

een 4-tact dus, ipv een 3-tact. Galop kan je groter maken door veel contrastelling te nemen in de galop. Maar dan maak je grotendeels de binnenschouder vrij en bewerk je alleen het voorbeen....

Ik zou gewoon net als hier boven word gezegt: een tikje geven, en voor opvangen. En anders veel middengalop oefenen. ga een keertje verlicht zitten v.m.a, en laat hem even gaan, ga weer zitten, en probeer in DAT ZELFDE ritme, terug te komen.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:45

zorgen dat je meer sprong krijgt dit kun je doen door even flink vooruit te rijden en dan weer terug.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-04 18:02

yolande schreef:
Heeel vaak zie ik bij paarden die van achteren een kleine pas maken in de galop, een ruiter die de binnenteugel een beetje te strak houdt. Ik kan jou vanaf de pc niet zien rijden maar probeer eens wat meer "lucht" te geven op je binnenteugel!
Als de sprong verbeterd weet je genoeg!
Werkt dat niet dan moet je de achterhand wat sterker maken en hierboven staan al wat goede tips daarvoor!



ook als ik de teugels langer laat dan zie je nog steeds geen verbetering. Ook in de wei maakt ze van mini pasjes

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 22:12

overgangen en schakelen. ik maak hier heel erg veel gebruik van tijdens het trainen, ik leg mijn overgangen overal neer en ga overal schakelen, vaak zet ik mijn paard op een volte, waar je als het ware 4 hoeken hebt, in iedere hoek laat ik mijn paard een overgang maken of schakelen, mijn paard wordt daar heel makkelijk van, ook in de galop veel schakelen en flinke stukken vooruit rijden en dan weer terug.
in het begin zal het tegen vallen maar daarna zal het steeds makkelijker worden.
wat ook een fijne oefening is om de achterhand sterker te maken, is je paard wat schouder voor te zetten en daar in te schakelen of overgangen te maken.\

veel susces er mee.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 15:21

dank je wel marloezzke