nageeflijkheid met buitenrijden en springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

nageeflijkheid met buitenrijden en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 13:50

Bij ulisse lukt het maar niet om haar in een constante aanleuning te houden, telkens probeert ze er weer onderuit te komen, en zet "het koppie er weer op". Ze vind het moeilijk haar rug goed te gebruiken en daardoor hebben we soms meer soms minder problemen met de nageeflijkheid.

Ik probeer hieraan te werken, en heel voorzichtig, stukje bij beetje gaat het wel beter, maar heel, heel erg langzaam.

Nu rijd ik haar ong. 2-3x per week dressuurmatig, 1-2x per week springen en 1-2x per week buitenrijden (beetje variabel dus). Met springen let ik niet zo heel erg op het nageeflijk rijden en met buitenrijden eigenlijk helemaal niet. Frank rijdt haar ook 1x per week buiten, en hij rijdt niet zo lang, dus bij hem wordt hier ook niet op gelet. Ze loopt dan dus zoals zij wil lopen.

Zou het kunnen dat we nog steeds problemen hebben met de aanleuning/nageeflijkheid omdat er niet iedere keer bij het rijden op gelet wordt? Zou het nooit lukken op de manier zoals ik doe?

Ik vind vooral bij het buitenrijden de ontspanning belangrijk, dat ze niet echt aan het werk hoeft, en bij het springen vind ik het het belangrijkste dat ze "bij me blijft".

Wie heeft commentaar/advies voor mij?


Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 18:19

Oké, duidelijk, het zou dus niet zo hoeven te zijn dat als ik met springen en buitenrijden daar minder op let, dat ze minder constant in de aanleuning zou zijn.

Het moet dus zo zijn dat als je ong. 3x per week echt Tong uitsteken dressuurmatig aan het werk gaat de aanleuning constant zou moeten zijn. Ik zoek waar het probleem zou kunnen liggen, iedere keer probeert ze het weer, ze is zo snel afgeleid, heel irritant.

Ik ben net van stal gewisseld en zoekende naar een nieuwe instructrice, hopelijk kan hij/zij mij helpen. Zaterdag komt er nog een kraker voor een ander paard op stal, wil hem ook nog even laten kijken of ze niet "vast" zit in haar rug (of ik in die van mij Haha! Schijnheilig )

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 10:48

Het is bij ulisse moeilijk haar nageeflijk en in een constante aanleuning te houden. Ze is dus niet tegen de hand.(er hebben ook wel eens anderen op haar gereden om te kijken of dit nou aan mij lag, maar die hadden dezelfde ervaring) Dit is ook iedere keer het commentaar op de coupon. Het gekke was dat we een x een wedstrijd hebben gehad in de stromende regen, en toen liep ze geweldig OK dan! ! Net of ze toen door de regen de gedachten er helemaal bij had.

Als ik met haar aan het trainen ben dan loopt ze op een gegeven moment redelijk constant, maar nooit dat ze beneden is en daar ook netjes blijft. ulisse heeft vooral moeite met de overgangen, korte wendingen en bij het wijken. Ik rijd wel eens een ander paardje bij, en dat is dan zo'n heerlijk gevoel, als die zich eenmaal beneden is, blijft ze daar ook en dat terwijl ze helemaal niet heel fanatiek wordt bereden.

Het is best frustrerend, iedere keer dat zelfde commentaar Boos! . Op een gegeven moment ga je er gewoon aan denken om maar een keer een slof om te hangen, dan trekt ze zichzelf maar in de mond Bloos! Bloos! . Ik weet het een beschamende gedachte, en zal het ook niet (snel) doen, maar als je iedere x er op afgerekend wordt, dan komen er wel zulke gedachten. Sorry, moest het gewoon even kwijt....

Ik heb ook al een keer een thiedemann geleend, maar daar werd ze heel kort in de hals (en ontzettend chagerijnig) van, ook geen succes. Elastiek heb ik ook geprobeerd, maar wordt ze ook snel kort in de hals van.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 11:01

Apple schreef:
In de stromende regen lopen veel paarden wat makkelijker met hun hoofd naar beneden. Domweg om te voorkomen dat ze continue regen in hun ogen krijgen Haha!


Please, let it rain tomorrow Haha!

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 11:02

Apple schreef:
Bij overgangen en korte wendingen klinkt het alsof je zelf moet proberen je zit er beter bij te houden en zelf wellicht iets sneller te worden in je hulpen. De meeste paarden geven het nu eenmaal niet kado Haha!.


Sneller in mijn hulpen? Wat bedoel je daar precies mee?


Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-04 11:20

1e tip, daar zal ik eens op letten, thnx

2e tip, daar ben ik nu sinds een paar weekjes mee bezig, en daardoor gaat het heel langzaam wat beter door, maar soms zijn er van die dagen dat ik het gevoel heb dat ik wel aan de gang kan blijven, zo afgeleid kan ze dan zijn. Pas als ik boos wordt, en haar flink tot orde roep, dan heeft ze zoiets van "oh, oh, volgens mij moet ik nu op gaan passen" Schijnheilig . Ze is een afstamming van Amulet, en die schijnen bekend te staan als "kiekerds"en klieren. Toen ik haar kocht werd er al gezegd dat ze er één is waar "je de benen bij moest houden", nu weet ik wat ze ermee bedoelde. Tong uitsteken

Maar dat maakt niet uit, ze is mijn meissie Lovers , en ik ben gek op haar.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers