doorzitten harder lopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

doorzitten harder lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 20:33

Hoi,
Ik heb een klein klein probleempje. Als ik ga door zitten op de diagonaal of gewoon op de hoefslag heeft mijn paard de neiging om harder te gaan draven. Wat kan ik daar het beste aan doen? Ophoudingen geven? Geen been geven?

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 20:39

Wel been geven, dat altijd. Want als je zachter wil, drijf je je paard naar je hand toe. Dus drijven, ophoudingen maken. Als hij niet luistert: duidelijker zijn met je hulpen. Succes Haha!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 23:22

zonder beugels rijden!EN OP JE ZIT RIJDEN!zonder beugels wil dit wel beter luykken vaak omdat je gedwongen woord op je gat te zitte!!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 00:31

ik kan dus ook echt niet doorzitten op maik en als ik dan zonder beugels rij val ik er echt bijna af als ze niet stopt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 08:29

Enig idee waarom jepaard harder gaat lopen?

Het zou heel goed zo kunnen zijn dat je zelf niet lekker meebeweegd in het ritme van je paard waardoor je paard een beetje gaat vluchten.

disneypolish
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Valkenburg ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:15

Ik heb dit ook gehad met een pony van mij disney. Hij kwam aan het probleem doordat ik in de b ging rijden en hij wist dat als ik ging doorzitten hij na een paar passe aan moest galopeeren hij, ging dus uit zichzelluf al naar voren lopen.

Wat ik heb gedaan is telkens gaan doorzitten en gelijk 2 passen daarna gaan stappen. een paard si een gewoonte dier en zal na een tijdje al van zichzelluf gaan trug komen als jij gaat doorzitten. Want die van mij wist immers al snel dat als ik ging doorzitten hij even later aan meost galopeeren. Hij begreep dus ook wel snel dat het nu het jusit rustiger meost worden als ik ging doorzitten. Je kunt daarna als dit goed gaat bijvoorbeeld al bij de eerst volgende letter gaan stappen. Dit kun je zo steeds langer maken. wat jj ook niet moet gaan krijgen dat hij al zelluf naar de stap gaat als je voelt dat hij uit zichzelf al heel erg trug komt en bijna in de stap gaat valle rij je hem gewoon weer naar voren. en probeer je hem even later weer trug te rijden.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:00

Heb je al goed opjezelf gelet? Ik denk dat hij perongeluk klemt met je benen en je paard dat opvat als commando om harder te gaan.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:53

Waarschijnlijk ga je zelf anders zitten (klemmen, stuiteren oid). Dat hoeft niet enorm veel verschil te zijn, maar voldoende voor je paard om te gaan vluchten voor jouw verandering in rijden.
Probeer het doorzitten te oefenen: blijf zelf ontspannen rijden, merk je dat je paard harder gaat draven: lichtrijden! Probeer de tijd van het doorzitten op te voeren tot je gewoon lekker kunt blijven doorrijden zonder dat je paard anders gaat lopen.