stelling...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

stelling...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 12:36

zoals de titel dus al een beetje zegt, heb ik nog steeds een stelling probleem. ik heb al gezocht via de zoekmachiene maar er niet echt iets uitgekomen wat mij kan helpen.
dis mijn probleem,
stelling gaat op goed op bijde kanten in de stap. volte, hoeken allebei goed inbuigen. maar dan, de draf. ze gaat gewoon niet inbuigen!! Boos! wat ik ook doe, meer binnenbeen, teugels er meer bij, helemaal nix. ze blijft dan gewoon recht voor zich uit. als ik dan weer ga stappen, hup buigt ze weer in.... wat moet ik hier nou aan doen??
kom please liever niet aan met: neem goed les, ik heb al les! maar het schiet gewoon niet op! we zijn hier nu ongeveer al 4 weken mee bezig 2x in de week maar geen vooruitgang. ik hoop dat jullie tips hebben!!

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 13:24

geeft je paardje wel na? Het zou kunnen zijn dat die last van zn rug heeft of van de bespiering waardoor die zn rug vast zet en daardoor nite te buigen is.

Krijg je der aan de longeerlijn wel rond in draf? je zou de standaard dingen kunnen controleren als de bespiering, het zadel, zn tanden ed.

Misschien ishet ook een goeie om je intructrice hem/haar een keertje te laten rijden zodat ze voeld wat er gebeurd als het paard weigerd te buigen en er dus beter op kan spelen misschien krijgt die hem los...

succes

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:28

Ik heb er niets aan toe te voegen M3issi3j

rachel15

Berichten: 408
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 09:01

uhm, ze kan het rond lopen. net voordat zij haar veulen kreeg liep ze ook mooi rond. aan de longeerlijn is dat een ander probleem, daar loopt ze met contra-stelling. ookal heb ik haar heel dichtbij me, prik in haar schouder en rukje aan de longeerlijn gaat ze wel stelling lopen. maar dat na geven doet ze dus onder het zadel alleen in de stap en met halthouden, draf zijn we nog erg mee bezig. ze heeft verder geen ander zadel gekregen ofzo na de geboorte van haar dochtertje....

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:58

Je zegt dat je "al" 4 weken bezig bent: ik zou eerder zeggen "slechts" 4 weken. Gewoon blijven doorzetten! Zorg dat je paardje weer lekker aan het been komt, soepel wordt (overgangen rijden, voltes, slangenvoltes etc) en vooral niet bij de pakken neer gaan zitten!!

Focus je niet teveel op je probleem, dan boek je vaak het meeste resultaat. Overigens zou ik het je instructrice willen aanraden om er zelf ook eens op te gaan, misschien dat dan het kwartje valt en je gericht kunt gaan werken aan verbetering!

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 21:06

Heb je een foto tijdens het rijden?

Ik denk zelf ook dat ze op een of andere reden haar rug gehel vast zet. Warschijnlijk loopt ze ook sterk op de voorhand en is slecht aan de hulpen.

Rij haar goed naar voren en probeer haar wat te laten zakken met het hoofd. Verder laat haar nakijken.