theorie en de praktijk van "advies topics" op bokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:31

Wat ik heel vaak merk is dat mensen zich inderdaad zoals Lov al opmerkte niet verdiepen in een paard. Maar daarnaast ook niet weten dat je verder komt door aan bepaalde voorwaardes te voldoen. Tot en met het Z kom je er wel. Daarna komt er wat meer bijkijken, en dan komt men meestal wel in de knoei.
Een hand die naar achteren staat is een terugwerkende hand..............en dat is niet toevallig omdat je niet altijd volgens het "plaatje" kunt rijden. Dat plaatje is ergens voor bedacht, om de beste uitgangspositie te krijgen om paard te kunnen rijden!
Als ik zie dat mensen wat achter in het zadel zitten, of wat strak in de schouders, dan vergeten die mensen dat je daar automatisch een terugwerkende hand hebt. En achter de beweging komt te zitten. Je kan dan wel verder gaan, maar je blijft een stoorzender voor je paard en jezelf. Op die manier schakel je een stuk gevoel uit.

Veel mensen zeggen altijd: Ja ik zit ook zo MAAR..............die maar moet er niet zijn. Je moet dan zeggen...............ik weet dat ik slecht zit, ik weet dat ik daarmee mijn paard uiterst stoor...........daarom ga ik ook zoveel x per week zitles nemen. Zodat ik de eerste voorwaarde kan voldoen van goed leren paardrijden: Zitten! Onafhankelijk kunnen zitten. Je teugels los kunnen gooien en in dezelfde positie blijven zitten.
Hoeveel mensen kunnen dat?


Zelf kan ik het ook allemaal niet zo best.........en een stuk minder dan ik heb gekund. Maar ik ben mij er wel van bewust dat het allemaal niet zo best is. En werk er hard aan.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 23:41

Tinusje schreef:
OK, 1 trucje dan Knipoog : Als mijn paard te diep loopt (dat doet hij af en toe nog in de galop), dan doe ik mijn handen omhoog, komt hij omhoog, dan gaan mijn handen naar beneden. Dat is niet volgens het boekje ~~}>


Ook niet de meest effectieve manier Haha! Knipoog Beetje been bijgeven zodat je druk in je hand krijgt is handiger Haha!

Het probleem bij de meeste ruiters ( incl. mijzelf) is dat je voor je gevoel en idee het wel allemaal goed doet. Bedoel.........we zijn allemaal paardenliefhebbers en willen het allemaal zo goed mogelijk doen. In de praktijk lukt dat alleen niet zo best.

In Duitsland bijv. ligt het nivo veel en veel hoger. De mentaliteit en inzet en doorzettingsvermogen is veel groter daar. Ik vermoed dat het ook een soort van verantwoording naar het paard toe is daar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers