naar binnenvallen bij aangaloperen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

naar binnenvallen bij aangaloperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 16:54

Mijn paard, gaat in de overgang naar draf niet gelijk in galop. Ik geef (volgens mij) genoeg been, maar ze valt eerst naar binnen en na een keer een flinke schop gehad te hebben springt ze pas aan. Ook dan reageerd ze heel slecht op het binnenbeen....
Ze doet dit meestal op de rechterkant, eerst springt ze ook nog verkeerd aan.

Links loopt ze wel goed. Ze zit ook wel een beetje vast op rechts daar ligt het ook aan. Maar ik rij nu al een paar maand bijna alleen maar voltes, slangevoltes, gebroken lijnen en noem maar op, en het word niet veel beter met de galop.
Vandaag sprong ze wel in een keer goed aan op rechts.

Ik weet dat het een kwestie van trainen is, maar heeft er iemand misschien tips ofzo????

alvast bedankt

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:55

Probeer eens op een recht stuk aan te galoperen.

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 16:57

dan springt ze verkeerd aan. Ze maakt ook geen mooie overgang ( ze is nog maar 4) ze kent geloperen wel, maar de laatste tijd erger ik me hier gewoon aan.

Als je been geeft gaat ze eerst iets harder en als je haar dan een keer flinke druk geeft gaat ze pas in galop en schuurt ze meteen de bocht om....

Maar ik zal het eens proberen Milkaatjuh

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:58

ik heb dit ook gehad met mij draver.
idd gewoon veel trainen.
maar wat bij mij ook hielp is :
goed voorwaarts blijven rijden en goed je buitenhand erbij houden.
ook moest ik van mijn instructrice met buitenstelling aanspringen (niet altijd hoor)!

maar het kan ook aan jezelf liggen.
probeer goed rechtop te zitten en niet te veel mee te gaan in de wendingen.

succes!!!! Haha!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 17:01

dankkje voor je reactie

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:20

Mijn pony deed dit ook heel erg in het begin. Wat bij hem werkte, in de volte aanzetten in de galop, goed binnenbeen eraan zodat hij niet naar binnenvalt, binnenhand iets omhoog, buitenhand iets van de hals. Bij mijn pony lukte dit niet meteen, maar na loop van tijd ging dit wel werken, kon steeds grotere voltes rijden en zelfs op een andere plek aanspringen in de galop. Dit is normaliter natuurlijk geen juiste rijstijl (wat wel Lachen ), maar je moet ergens beginnen. Succes ermee.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:52

Je paardje is ook nog jong inderdaad, maar om te voorkomen dat hij het verkeerd aanleert denk ik inderdaad dat je sowieso heel goed (overdreven zelfs, zodat hij weet wat je bedoelt) je buitenhand erbij moet houden (aan de binnenstelling kun je later werken) en heel erg goed je binnenbeen erbij en vooral van alles proberen.. en denk niet dat ik zomaar iets uit mn duim zit te zuigen want ik rijd zelf ook zo'n paard, die waar ik op rijd spurt zelfs als n idioot naar het midden als ik wil aanspringen, maar de laatste tijd gaat het beter, doordat ik (best streng) de buitenteugel overdreven gebruik.. omdat dit beter gaat nu kan ik de binnenteugel nu ook meer gaan gebruiken en hoef ik de buitenteugel niet meer zo overdreven te gebruiken Lachen veel succes!!

twinducklin
Berichten: 2339
Geregistreerd: 30-04-02
Woonplaats: Zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:15

Ik zou haar inderdaad goed voorwaarts houden.. desnoods ga je eerst wat harder draven, voordat je al gaat galoperen. Zodat ze zeg maar makkelijk in de galop " valt " als jij de hulpen geeft en dus niet nog eerst harder moet gaan draven. Verder heel duidelijke galophulpen geven en binnenbeen erbij houden. Als ze dan in galop springt heel goed belonen en eerst een stuk laten doorgaloperen, of ze dan wel of niet in de goede galop zit toch eerst even laten doorgaloperen en niet meteen terugpakken. (het belangrijkste is eerst dat hij galopeerd naderhand als je hem in galop krijgt kun je natuurlijk wel goed opletten of hij goed aanspringt en daarop corrigeren) Dit was eigenlijk de tip die ik heb gekregen bij mijn paardje.. Verder is het natuurlijk een kwestie van heel veel oefenen. Bij mij heeft het super geholpen. Ze springt eigenlijk altijd aan zonder te versnellen en ook in de goede galop. Succes ermee!

silden

Berichten: 79
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 21:58

zo te lezen heb jij een links gebogen paard. daardoor zal je paard in de rechter galop niet of verkeerd aanspringen. ik zal als ik jou was je paard recht rijden door hem met het hoofd naar rechts te laten lopen op de linker hand. (contra stelling)als het paard dan nageeft en dat blijft doen zal hij bijna recht zijn en zal goed aanspringen. of kijk even op www.hoefkatrol.com

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 22:08

dank je silden daar heb ik veel aan