springend de bak door

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

springend de bak door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 10:17

als ik met mijn pony de bak in loop is er nog niets aan de hand, zodra ik er op ga zitten en weg wil rijden, begint ze te springen en spongetjes te maken. ik door drijven en begint achteruit te lopen tik met de zweep en ze begint zijwaard te lopen. ik doe echt niets fouts (of misschien onbewust) de teugels hangen al wat losjes.
dit is echt niet leuk en ik denk ook, weet eigenlijk heel zeker,
dat ze me gewoon keihard uit probeert..

Laatst had ik namelijk een topic geopend dat mijn pony zo met haar hoofd liep te schudden, dat doet ze nog steeds, ze is onderzocht en ik heb het er met mn instructrice over gehad.. ze heeft gewoon geen zin en probeert onder alles uit te komen.

weet iemand hier wat op?
ik wil het zometeen weer gaan proberen, maar ben bang dat ik weer alleen maar loop te kloten en haar weer op stal kan zetten..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 10:28

zijn allemaal gecontroleerd en er is gewoon niets aan de hand. Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 10:41

ik ben er wat vergeten bij te zetten.
mijn pony valt ook best vaak vind ik op de grond, of bijna.
ik weet niet of ze dit nou doet om onder dingen uit te komen of omdat dit per ongeluk gaat...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 15:56

er zijn meerdere DA's bij geweest, allemaal met het zelfde conclusie.
er is een kraker geweest en dat zit nu ook weer helemaal goed.

ik weeg zelf maar 45 kilo, dus teveel of veel is het lijkt mij niet.

onder het longeren haalt ze zulke fratsen ook uit, maar dan soms nog erger. en dan heeft ze geen zadel op...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 15:59

Tinusje schreef:
Ik vind het ook erg ver gaan voor etteren, op de grond laten vallen e.d. Steigeren, bokken, ertussenuit naaien en niet reageren op het been zijn meer symptomen van 'etteren'(lees;iets moeilijk vinden). En zelfs dan moet je eerst kijken of er niks anders aan de hand is. Maar ik lees dat je al wel een aantal dingen hebt nagekeken. Ik zou toch even de DA laten kijken.



echt er zijn soms dagen waarbij het heel goed gaat en dan rijd ik ook maar een half uur. maar wordt dat op een gegeven moment langer dan begint ze weer.
ik rijd dus zelf al niet langer dan een half uur.

dus als dat langer wordt gaat ze weer beginnen met draaien, bokken, steigeren niet reageren op hulpen en ook vaak struikelen (wat soms door gaat tot vallen).

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 20:23

dutske, dat was ook niet mijn idee Knipoog

nee mn instructrice heeft er nog niet opgezeten
wel mijn vorige instructrice (= Z dressuur met pony en paard en nu Z2)
maar die was het na 1 rondje al zat omdat mijn pony dus niet reageerde op beenhulpen..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 00:12

siccootje schreef:
je heb een tegenwoord tegen alle adviesen van mensen dat snap ik niet volg de raad nou op en ga dat gewoon doen en als je het toch niet eens bent met andere mensen start dan niet zo'n topic... zo das er uit..

ik denk echt dat het een medisch probleem is misschien zere rug groeispeurt? zere mond? ik weet het niet zou gewoon aan de dierenarts vragen en daar het probleem uitlegge ! Wij kunnen het van hier vandaan ook niet zien die dierenarts weet er altijd wel raad mee (als je een goeie heb)



sorry ik snap jou probleem eigenlijk niet ik vraag wat anderen mensen zouden doen omdat ik er vanuit ging dat het niet iets medisch is aangezien ze al weet ik veel hoeveel keer is nagekeken door verschillende dierenasrten, maar ook door een kraker, verschillende instructrices enz.
ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 00:14

josien schreef:
`Hoi Is het die bonte pony. Leuke pony. Op de foto waar je op haar rijd licht het zadel naar mijn inzien te ver naar voren en zit je opgekropt. De singel moet een handbreedte of nog verder achter de hak liggen. Zadel is op en trek je beugel naar naar beneden. Hangt hij recht naar beneden?

Als dat het niet is, dan zit er ergens iets fout waar DA overheen kijken. Heb je wel is gedacht aan een osteopaat.



beugel hangt gewoon recht naar beneden, wat doet een osteopaat precies?
ik zadel altijd zo op (voorbeeld)

ik leg het zadel op haar rug gewoon met meer dan een handbreedte tussen de singel en hak.
mijn pony houd haar buik altijd in dus moet ik altijd eerst wat gaan losrijden, als dat is gedaan singel ik verder aan maar nog steeds blijft er ruimte tussen die 'niet gevuld' kan worden

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 00:16

Tinusje schreef:
struikelen is ook vaak een teken dat ze moe worden/zijn. Dan gaan ze ook op de voorhand lopen wat de kans op struikelen vergroot.



ik heb vandaag gereden en weer struikelen, ik had wat hindernissen opgezet van 20 centimeter (echte hindernissen kun je het dus al niet noemen), en nog presteerd ze het om er dwars door heen te gaan, terwijl ze toch goed aan het been was.

naderhand werd ik het zat en ben ik wat los gaan longeren en op dat moment racete ze dus ook als een gek de bak door zonder te struikelen of wat dan ook, ik merkte dat ze het leuk vond...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 09:46

josien schreef:
Als ik zo hoor zit het hem in het gewicht van jouw. Heb je wel is zonder zadel geprobeert te rijden?

Een osteopaat kijkt het gehele paard na. Dus alle gewrichten enz en zet zo nodig iets recht of maakt los. Het is dus een geheel onderzoek waarbij hij echt alles nakijkt. Zelf heb ik hele goede ervaringen met www.paardenosteopathie.org. Dit is Hans Lenselink die meerdere methode's gebruikt.


ik reed voorheen vaker zonder zadel... zonder problemen.
nu ik het me bedenk is ze gisteravond toen ze door de bak aan het racen was 2 keer met haar achterhand onderuit gegleden..

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 09:46

Jippie schreef:
Struikelen is vaak een teken van HKO.



en wat houdt HKO precies in?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 10:02

heb je even een pb gestuurd verhaal was redelijk lang namelijk.

ik heb nooit gezien hoe ze uit gleed toen ik er op zat. het enigste wat ik weet is dat ze door haar achterhand heen gaat. een beetj ehetzelfde als wanneer jij zeg maar door je enkel heen zakt of je knie. dan stort je er als het ware ook doorheen en hangt richting de kant waar je doorheen bent gegaan...
moeilijk uit te leggen maar hoop dat je het een beetje begrijpt

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-04 10:19

en wat is ataxie precies?

(kom nou allemaal medische woorden tegen waar ik nog nooit van heb gehoord, Bloos )

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 7 bezoekers