Hoe krijg je een stopper weer aan het springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Hoe krijg je een stopper weer aan het springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 18:48

Ik heb een serieus probleem met mijn paardje op jumpings.

Op training is er geen probleem (waarschijnlijk ook wel omdat ik elke week op dezelfde plaats train, maargoed.. er is nu eenmaal niet overal de mogelijkheid om parcoursen te trainen Boos! ) maar op jumping krijg ik haar zo goed als nooit rond.
Ik weet wel de oorzaak (vorige instructeur heeft zowel haar als mij wat overvraagd, waardoor ze aan het stoppen geslagen is, en ik aan het twijfelen) maar zowel mijn als haar vertrouwen is nu toch zo goed als volledig weer teruggewonnen.

Ze stopt meestal wel met 'reden' (naja.. een hekje eronder, een vlag ergens aan de kant, een bloembak waar monsters inzitten.. zo van die dingen Scheve mond ) maar ik krijg haar er niet doorheen gereden.
Soms maak ik ook wel fouten natuurlijk (maar ik ken de meeste fouten wel en als ik die maak weet ik het meestal wel van mezelf) maar soms stopt ze echt op het allerlaatste moment, soms zelfs als ze eigenlijk al aan het afzetten is...

Ik probeer haar nu zoveel mogelijk mee te nemen op jumpings, zodat ze het leert, maar als je telkens na een aantal hindernissen uitgesloten bent door de weigeringen kom je er ook niet natuurlijk dus misschien heeft iemand nog tips?

Ik ga met mijn instructeur overleggen of het misschien zin heeft om het springen een keer extra te trainen, ik ga proberen altijd een videocamera iemand om te filmen mee te nemen zodat ik misschien toch wat foutjes kan ontdekken, ik heb mijn instructeur ook gevraagd of hij een keer mee zou kunnen komen en ik ga ook misschien iets scherpere sporen gebruiken (enkel op de jumpings, ik rijd verder zowiezo nooit met sporen)maar misschien hebben jullie nog ander tips?
Zijn er misschien mensen die ook hun paard het weigeren hebben kunnen afleren? En hoe hebben jullie dat gedaan?
Wie weet kan ik er ook iets mee doen..

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:20

Een vriendin van mij heeft het ook gehad. Alles ging super en der instructeur stelde voor om alvast te oefenen voor het Z (had ze al genoeg winst voor), maar van die hoogte is de combinatie zo geschrokken dat de pony ook weigerde.
Zij is nu weer helemaal overnieuw aan het starten met sprongetjes van 40 cm en gaat het zo weer rustig aan opbouwen naar haar oude niveau.

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:40

Ik heb ooit eens gezien bij een nationale ruiter die jonge paarden uitbrengt dat een helper op de grond direct (echt onmiddelijk) bij een weigering alle balken op de grond gooit en de ruiter drijft het paard over de op de grond liggende balkjes. Het paard wordt dus niet om gedraait om opnieuw de hindernis aan te rijden. Het paard krijgt hierdoor vertouwen door toch ergens over te gaan waar het eigenlijk niet overheen durfde. Daarna wordt het sprongetje gewoon weer opgebouwd en weer meegenomen.
Volgens hen was het een hele goede methode die bij heel veel paarden werkt. Dus misschien heb je er wat aan. Succes OK dan!

velinda
Berichten: 485
Geregistreerd: 28-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:13

Mijn merrie deed juist hetzelfde, niet over hekken of alles wat eng was.
Toen heb ik door de week meer training gedaan met allerei spulletjes om naar te kijken bv emmers enzo. Ik had een proef lager ingeschreven en heb in het parcours het paard goed laten kijken naar alle hindernissen en over redelijk kort gedraaid zodat ze niet te veel kon kijken naar de hindernis en rustig op de hindernis af gekomen en juist ervoor goed been gegeven maar wel met scherpere sporen aan en zo heb ik dat een paar weken gedaan en ze springt nu over alles. Veel succes nog ermee!! Lachen Lachen

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 20:28

marquez1 schreef:
Ik heb ooit eens gezien bij een nationale ruiter die jonge paarden uitbrengt dat een helper op de grond direct (echt onmiddelijk) bij een weigering alle balken op de grond gooit en de ruiter drijft het paard over de op de grond liggende balkjes. Het paard wordt dus niet om gedraait om opnieuw de hindernis aan te rijden. Het paard krijgt hierdoor vertouwen door toch ergens over te gaan waar het eigenlijk niet overheen durfde. Daarna wordt het sprongetje gewoon weer opgebouwd en weer meegenomen.
Volgens hen was het een hele goede methode die bij heel veel paarden werkt. Dus misschien heb je er wat aan. Succes OK dan!



Mja, op training kan je zoiets misschien wel doen, maar op training weigert ze zelden of nooit en op jumping zie ik niet echt de kans om het zo aan te pakken Scheve mond
Hoe doet hij dat trouwens bij hekjes? Want sommige hekjes zijn toch best wel te hoog om er zomaar overheen te stappen Verward

@Velinda:
Waar ik nu train heeft ze ook vanalles te zien (ik denk meer dan de meesten op training, ik ben echt verwend wat dat betreft, maar voorlopig heb ik er nog geen baat bij ) maar dat kent ze nu allemaal al wel natuurlijk.
Ik ga nu wel (na overleg) proberen om een keer in de week gewoon les te nemen waar ik nu altijd doe en 1 keer nog ergens anders gaan trainen met enge hekjes en weet ik wat.

Een proef lager inschrijven gaat niet, aangezien de proef lager de proef pony's is en mijn paardje nu eenmaal geen pony is (ook al is ze wel klein Knipoog ), en ik ook te oud ben om bij de pony's te rijden Knipoog
Er is wel nog 1 lagere proef, maar die is al meteen een 30tal cm lager en ik heb niet de indruk dat ik daar iets van leer.

De scherpere sporen ga ik dus ook proberen.. ik hoop dat het wat uithaalt..
Volgens mij is het echt maar een kwestie van haar een aantal keren rond te komen en dan zijn we erdoor.
Nu nog zien om tot aan die paar keren te geraken Knipoog

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:36

Maar waarom stopt ze op wedstrijden wel en met oefenen niet? (ook als je op andere plaatsen bent dan 'normaal') Misschien komt het door je eigen spanning. Dat je zelf al dingen als de hindernis ziet staan en al denkt van: oh oh, dadelijk stopt ze.

Ik vind scherpere sporen eerlijk gezegd niet meteen de beste voor de hand liggende oplossing. Ik zou eerst op vertrouwen springen.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:43

Ja precies, sporen is niet de oplossing echt niet! Misschien kan je je beter eerst op het dressuren richten en pas daarna langzaam de sprongetjes weer opbouwen. Ga naar veel andere plaatsen en rij daar oefenparcoursjes. Ga dan, als jullie elkaar 100% vertrouwen, weer echte wedstrijden rijden...veel succes *)

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:45

misschien moet je een keer wat minder oefenen thuis. Ik heb zelf een tijdje heel veel geoefend omdat het niet zo goed ging. het ging daarna veel slechter omdat ik te makkelijk werd in het parcours. toen heb ik een tijdje helemaal niet meer thuis gesprongen. En toen had ik wat meer ontzag voor de sprong en ging alles weer zoals vanouds. nu doet ie het heel goed.
je weet maar nooit

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:25

Vonnie84 schreef:
Maar waarom stopt ze op wedstrijden wel en met oefenen niet? (ook als je op andere plaatsen bent dan 'normaal') Misschien komt het door je eigen spanning. Dat je zelf al dingen als de hindernis ziet staan en al denkt van: oh oh, dadelijk stopt ze.

Ik vind scherpere sporen eerlijk gezegd niet meteen de beste voor de hand liggende oplossing. Ik zou eerst op vertrouwen springen.


Op vertrouwen zijn we mee bezig, en lukt op training echt goed...
Haar vertrouwen heb ik daar nu volledig, dat is het probleem niet.
Vroeger had ik idd wel vaak zelf het idee van: ze gaat stoppen.. oh nee, en dan stopte ze idd, maar ondertussen heb ik geleerd om die gedachte om te zetten in een meer motiverende gedachte en spoor ik haar juist extra aan (wat op training iig goed helpt)

De scherpere sporen zijn niet voor altijd bedoeld, maar ik denk dat het wel zijn nut kan hebben om haar de laatste pas voor de sprong dat extra duwtje te geven (met de zweep gaat dat niet, want ook met mijn teugels moet ik haar serieus onder druk zetten om te vermijden dat ze stopt, ik zou een derde hand moeten hebben voor de zweep ofzo Verward )

Dat ze op training wel alle springt is denk ik gewoon omdat ze daar de omgeving kent, en niet zoveel te zien heeft.
Ze is echt enorm nieuwsgierig voor alles wat om haar heen gebeurt, en in een nieuwe omgeving heeft ze dat natuurlijk nog eens zo hard.
Vandaar dat ik ook met sporen haar aandacht bij mij wil proberen te houden, want op enkel mijn benen reageert ze veel minder op wedstrijd.
Het is niet de bedoeling dat ik constant de sporen erin zet, maar gewoon dat ik vlak voor de sprong haar even een prikje geef zodat ze vooruit blijft gaan en springt

Citaat:
Ja precies, sporen is niet de oplossing echt niet! Misschien kan je je beter eerst op het dressuren richten en pas daarna langzaam de sprongetjes weer opbouwen. Ga naar veel andere plaatsen en rij daar oefenparcoursjes. Ga dan, als jullie elkaar 100% vertrouwen, weer echte wedstrijden rijden...veel succes *)



Dressuur is helemaal in orde, en het vertrouwen is er op training ook voor 100%.
Ik moet het echt tijdens het parcours doen.
Oefenparcours zijn hier niet zoveel.
Nu elke woensdagmiddag ja, ergens vrij ver van mij thuis, dus niet elke week te doen.
Ik ga er zowiezo wel een keer heen, maargoed.. als ik daar een aantal keren geweest ben heeft ze het ook gezien en zal ik daar ook geen problemen meer hebben waarschijnlijk...
Verder zijn het allemaal officiele wedstrijden.
Pauzes inlassen heb ik al gedaan (en blijf ik ook doen), en die helpen niet op dat gebied (wel om haar weer fris en met plezier aan het werk te laten gaan wat dressuur betreft, maar ze gaat er niet beter door springen)

Citaat:
misschien moet je een keer wat minder oefenen thuis. Ik heb zelf een tijdje heel veel geoefend omdat het niet zo goed ging. het ging daarna veel slechter omdat ik te makkelijk werd in het parcours. toen heb ik een tijdje helemaal niet meer thuis gesprongen. En toen had ik wat meer ontzag voor de sprong en ging alles weer zoals vanouds. nu doet ie het heel goed.
je weet maar nooit


Ik heb 1 keer in de week springles en verder spring ik niet.
Ontzag voor de sprong mag ik juist niet teveel hebben, want dan heb ik niet genoeg lef om ernaartoe te rijden en is het op voorhand al een verloren zaak.
Ik train ook altijd hoger dan ik op wedstrijd moet, gewoon omdat ik dan al niet ga beginnen twijfelen over de hoogte.
Makkelijk worden in het parcours zal ook niet gebeuren, omdat ik goed genoeg weet dat ik haar perfect moet rijden om haar tot springen aan te zetten.
Ik denk er juist over om een keer extra te gaan trainen, specifiek op enge dingen enzo.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:28

Hoevaak heb je wedstrijd. Miss dat je gewoon eens een pauze in moet stellen. 3 maanden geen springen bijvoorbeeld, niet thuis en niet op concours...

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:30

griebels schreef:
Hoevaak heb je wedstrijd. Miss dat je gewoon eens een pauze in moet stellen. 3 maanden geen springen bijvoorbeeld, niet thuis en niet op concours...



Zoals ik al zei hiervoor: die pauzes krijgt ze regelmatig.
Ik ben nog maar pas vanaf begin juli weer met haar aan het springen na een pauze van bijna een half jaar.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:35

Vindt ze springen dan wel leuk?

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 21:37

griebels schreef:
Vindt ze springen dan wel leuk?


Ik veronderstel dat ik het op training ook wel zou merken als ze het niet leuk vindt?

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 21:54

Ja miss wel... Ik probeer ook alleen maar mee te denken. Als ze op het allerlaatste moment (vaak al als ze met de afzet bezig is) toch nog weigert, is het niet omdat ze ergens bang van is, want dat had ze eerder al gezien. Of ze moet niet aan het opletten zijn geweest. Maar ik denk dat ze gewoon niet wil, om wat voor reden dan ook.
Ik weet het verder ook niet, ik probeer alleen maar mee te denken Haha!

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 22:05

griebels schreef:
Ja miss wel... Ik probeer ook alleen maar mee te denken. Als ze op het allerlaatste moment (vaak al als ze met de afzet bezig is) toch nog weigert, is het niet omdat ze ergens bang van is, want dat had ze eerder al gezien. Of ze moet niet aan het opletten zijn geweest. Maar ik denk dat ze gewoon niet wil, om wat voor reden dan ook.
Ik weet het verder ook niet, ik probeer alleen maar mee te denken Haha!


Mja.. ik weet niet of het bang zijn is.. ik denk het idd ook niet (vroeger was ze wel echt bang en dan stopte ze idd niet zo smerig maar van meters op voorhand al..) Maar als het echt enkel op jumpings is (want dat is het nu echt wel) kan ik me ook moeilijk inbeelden dat ze gewoon niet graag springt.
Ook al omdat ze na die lange pauze (die niet geheel vrijwillig was van mijn kant maar meer te maken had met school.. meestal probeer ik het te houden op een 2tal maanden pauze) echt wel een beetje naar de hindernissen toetrok als ik begon met springen.

Wat dan wel de reden is?
Ik heb soms het idee dat ze weet dat ik niet al te veel meer kan proberen op parcours en dat ze dan maar stopt ofzo.. Verward

Ik ga iig morgen de camera meenemen en iemand opdracht geven om me te filmen, in de hoop dat ik dan toch nog ergens verborgen foutjes in mijn manier van aanrijden opspoor, zodat ik daaraan kan werken.

Soms denk ik ook om misschien tijdelijk iemand met meer ervaring in dat soort dingen erop te laten rijden, maar langs de andere kant wil ik het ook heel graag zelf oplossen omdat ik daar toch het meeste van zal leren..

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:10

Heb je haar al wel eens gruwlijk op haar vlikker gegeven tijdens de wedstrijd?
Ik heb zelf altijd veel gedult maar als een paard verder geen problemen heeft met springen thuis kan ze het op concours ook en moet je haar misschien eens vlink op haar donder geven. en niet een klein beetje. ze mag niet haar eigen weg gaan. als ze stopt in het parcours moet je haar op het inspringterein aanpakken. wel heeeel veel belopnen als ze het daarna weer doet. Overigens alle paarden hebben wel eens zo'n periode. heb ik ook gehad in het b springen nu is ze in het l heeeel goed en heb ik na 12 wedstrijden 20 winstpunten en ga nu naar het M.
Ik hoop voor je dat het vanzelf over gaat maar goede instructie doet wonderen. Ook instructie op concours kan helpen. een keertje een video maken. dan kan je misschien zelf zien wat er mis ging

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 22:24

Ja, als ik het zo hoor, denk ik dat ze onder het werk uit probeert te komen. Inderdaad is even doorpakken dan wel de polossing. Maar ik kan dit niet met zekerheid zeggen, dat moet jij of je instructeur bepalen...

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 22:26

oosterhoff schreef:
Heb je haar al wel eens gruwlijk op haar vlikker gegeven tijdens de wedstrijd?
Ik heb zelf altijd veel gedult maar als een paard verder geen problemen heeft met springen thuis kan ze het op concours ook en moet je haar misschien eens vlink op haar donder geven. en niet een klein beetje. ze mag niet haar eigen weg gaan. als ze stopt in het parcours moet je haar op het inspringterein aanpakken.


Op de moment dat ze stopt straf ik haar serieus ja (zowel met mijn stem als met mijn benen als met mijn zweep), maar haar op het inspringterrein 'eens goed aanpakken' ben ik geen voorstander van.
Ze wordt gestraft op de moment dat ze weigert, op de plaats dat ze geweigerd heeft, maar verder niet.. dat heeft geen zin en daar maak ik haar eerder bang van dan dat ik haar vertrouwen schenk en dat vertrouwen heeft ze toch erg nodig hoor!!
Ik heb het nu net teruggekregen (nadat ik het eerst met een andere instructeur serieus om zeep geholpen had, en dat van mij erbij Verward ) en als ik overdrijf in het straffen heeft dat bij haar eerder het tegengestelde effect.

Citaat:
Ik hoop voor je dat het vanzelf over gaat maar goede instructie doet wonderen. Ook instructie op concours kan helpen. een keertje een video maken. dan kan je misschien zelf zien wat er mis ging


Video maken is het plan ja Knipoog
Goede instructie heb ik (want geloof me.. ik kom met dat paardje van heeeeel erg ver, en hij heeft ons al zover gebracht dat het op zijn minst op training wel goed gaat) en ik heb idd gevraagd of hij ook een keer mee op wedstrijd wil komen (maar daar zal ik nog wel een paar keer achter moeten blijven zeuren, aangezien hij dat niet zo gauw doet, maar goed.. ik blijf gewoon zeuren tot hij komt Knipoog )

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 09:21

Hier in Nederland heb je oefenwedstrijdjes! De hele dag staat dan het parcours opgesteld, je kunt dan overdag op je gemak het parcours een paar keer springen, s'avonds kun je dan in 'wedstijdverband' nogmaals het parcours springen. Op sommige plaatsen heb je ook de mogelijkheid om over 2 manches te rijden.

Yathal
Berichten: 79
Geregistreerd: 06-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:50

Hetzelfde probleem heb ik met een meisje die ik lesgeef. Althans, vergelijkbaar. Bij haar is de hoofdoorzaak toch haar eigen vertrouwen. En bij haar zit het vooral in de hoogte. Thuis laat ik haar dus standaard hoger springen dan op wedstrijden met als gevolg dat ze bij het zien van het parcours roept: "Owwwwwwww, is dat alles?!" !!!

Toch merk ik nog steeds dat er iets zit. De eerste paar sprongen weigert ze weer iedere week en als we dan weer een tijdje fanatiek aan de gang zijn (en ik harder zweet dan zij en haar pony) springt 'ie alles weer. Zij moet iedere week weer een drempel over en ik vrees dat dat nog wel even zo blijft. Het is lastig hoor om iets te overwinnen waarvan je zelf denkt dat het er (bijna) niet meer zit.

Heb je wel eens oefenwedstrijden gereden? Stopt 'ie dan ook?

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 13:51

Maitu schreef:
Hier in Nederland heb je oefenwedstrijdjes! De hele dag staat dan het parcours opgesteld, je kunt dan overdag op je gemak het parcours een paar keer springen, s'avonds kun je dan in 'wedstijdverband' nogmaals het parcours springen. Op sommige plaatsen heb je ook de mogelijkheid om over 2 manches te rijden.


Zoiets zou ik dus ook moeten hebben, maar in Belgiƫ bestaat dat niet.
Wel zijn er in de seizoensovergangen wedstrijden waar lagere hoogtes enzo gesprongen kunnen worden, maar dat zijn er maar een paar en daar ben ik niets mee, aangezien dat meestal vlak voor mijn examens is en ik dus toch niet kan rijden dan.
Maar hebben jullie misschien een kalender van de oefenwedstrijdjes in de buurt van de grens met Belgiƫ?
Dan kan ik misschien wel eens een keer naar daar rijden.
We hebben hier ook wel een oefenparcours ergens (heb ik nog niet zo lang geleden ontdekt) en daar ga ik ook zeker eens heen, maar daar is het savonds geen wedstrijd en buiten dat ene heb ik ook geen idee of er nog zijn.
Meeste zijn officieel nu.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 13:59

Yathal schreef:
Hetzelfde probleem heb ik met een meisje die ik lesgeef. Althans, vergelijkbaar. Bij haar is de hoofdoorzaak toch haar eigen vertrouwen. En bij haar zit het vooral in de hoogte. Thuis laat ik haar dus standaard hoger springen dan op wedstrijden met als gevolg dat ze bij het zien van het parcours roept: "Owwwwwwww, is dat alles?!" !!!


Ik spring ook hoger op training dna op parcours, en bij het inspringen zet ik ook altijd hoger dan daarna in het parcours, om dezelfde reden Knipoog Hoewel mijn vertrouwen me tegenwoordig niet zo vaak meer in de steek laat als vroeger wat hoogte betreft.

Citaat:
Toch merk ik nog steeds dat er iets zit. De eerste paar sprongen weigert ze weer iedere week en als we dan weer een tijdje fanatiek aan de gang zijn (en ik harder zweet dan zij en haar pony) springt 'ie alles weer. Zij moet iedere week weer een drempel over en ik vrees dat dat nog wel even zo blijft. Het is lastig hoor om iets te overwinnen waarvan je zelf denkt dat het er (bijna) niet meer zit.


Ik veronderstel dat je nu over de trainingen spreekt?
Daar heb ik dus echt geen problemen, dat is het lastige.
Ik zou liever hebben dat ik idd ook iedere week haar door het stoppen heen zou moeten rijden, omdat het dan toch iets meer overeen zou komen met op wedstrijd, maar meestal twijfelt ze niet op training, en als ze al twijfelt, reageert ze wel dusdanig op mijn benen zodat ze toch nog springt.
Ik heb nu vanaf eind juni elke week springles en ze is in al die tijd nog maar 1 keer gestopt, en dat was op het einde van de eerste les.
Citaat:
Heb je wel eens oefenwedstrijden gereden? Stopt 'ie dan ook?


Voorlopig nog niet dus, bij gebrek aan oefenwedstrijden, maar ik ben volop op zoek, dus als je van 1 of andere manege of vereniging in de buurt van de belgische grens een kalender hebt, is die zeer welkom!!
Of ze dan ook stopt zal ik je weten te zeggen Knipoog

Vandaag heb ik iemand meegenomen om te filmen.
Eerste lag denk ik wel een beetje aan mij.. had iets meer mijn buitenteugel erbij moeten houden denk ik, wat ik niet deed en daardoor liep ze over haar schouder weg, en kwam ze niet recht voor de sprong.
2e was ze aan het twijfelen, ik probeer haar extra vooruit te laten gaan, wat ook hielp, want ze versnelde weer en het leek echt of ze ging springen, maar nee.. weer niks...

En het rotte is, ik heb haar tevoren alle sprongen laten zien (had geluk dat de jury nogal traag was en lang wachtte met te bellen Knipoog ) en dan keek ze er niks op.. nog niet een beetje bang was ze...
Volgende week zorg ik echt dat ik andere sporen heb, want ik heb hoe langer hoe meer de indruk dat ze gewoon met mijn voeten speelt.

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:26

Ik weet niet waar je precies in Belgie woont?

Hier in de buurt: Asten, Asten Heusden, Eindhoven, Roggel Esbeek geloof ik ook

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 14:53

Ik woon vlakbij Antwerpen. Eindhoven is wel te doen (is wel ver, maar niet onmenselijk) de andere plaatsjes heb ik nog nooit van gehoord Knipoog maar als die in de buurt van Eindhoven zijn gaat dat ook wel..
Heb je adressen en kalenders en misschien internetadressen ofzo van die plaatsen?
En is het ok als ik daar gewoon ga meedoen als Belgische, zonder dat ik lid ben van een of andere Nederlandse vereniging?

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:37

Asten; elke donderdag. Asten Heusden; elke woensdag. Eindhoven is volgens mij om de week op vrijdag.....