draf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-04 18:01

ik wil alleen ff vragen of iemand tips heeft over de middendraf. Flash en ik hebben namelijk binnenkort onze eerste wedstrijd!!
Alles gaat naar mijn idee goed, alleen de middendraf moet beter, maar hebben jullie daar tips voor?
alvast bedankt!

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:15

Ik neem aan dat je de middendraf op de diagonaal moet doen. Zorg dan dat je eerst recht bent op de diagonaal, en daarna pas begint met de middendraf. Je paard is dan beter in evenwicht en dus ziet het er netter uit. Je paard natuurlijk van voren genoeg ruimte geven, maar de teugels niet helemaal losgooien, je paard van dan helemaal uit elkaar. Succes!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 19:16

Als je je eerste wedstrijd moet rijden, dan word er (meestal) enkele passen middendraf gevraagt.
Dus zet je paard op de diagonaal, haal hem iets meer naar de achterhand en laat hem daarna vertrekken. Als je merkt dat hij minder word, neem hem dan zelf weer terug en laat hem niet in arbeidsdraf vallen, maar rij hem echt terug.
Ook belangrijk om een goede overgang te laten zien. Dus jij geef been en je pony zit meteen in middendraf, je pony moet niet iedere pas net wat harder gaan lopen en na 5 passen verruimen. Maar meteen pats boem in middendraf.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 20:12

Het voordeel van de klasse B is dat je ruimschoots de tijd krijgt om je middendraf voor te bereiden. Ook is het tonen van enkele passen al voldoende.
Maak gebruik van de ruimte en tijd die je krijgt.
Ga eerst netjes de diagonaal op, stel je paard recht en laat hem geleidelijk aan verruimen. Zie het als het beklimmen van de berg - steeds een beetje meer tot je aan de top bent, daarna weer afbouwen. Dus er ook voor zorgen dat je paard niet helemaal stilvalt na een paar passen, rijd netjes terug.

Verder kun je tijdens het trainen al enkele passen verruimen, steeds wat schakelen. Zorg vooral dat je verruimt en niet zozeer sneller gaat draven, want dat is weer niet de bedoeling.

Oefening baart kunst - suc6 er mee!

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 23:41

Vooral zorgen dat je paard recht is gesteld en dat JIJ degene bent die hem rustig terug rijdt. Want een jury ziet namelijk erg veel Knipoog

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 20:01

Zorg ervoor dat je ongespannen zit..En ik denk dat
je al weet wat je moet doen om middendraf te gaan..
Dus dat moet je dan heel rustig doen... Ik kreeg
Daar een compliment over van de jury dus ik hoop
dat je er wat aan hebt..En mijn pony heet toevallig ook flash..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 13:06

Sjonniej schreef:
Maar meteen pats boem in middendraf.


in de b klasse toch niet hoor?
en ik neem aan dat we het over een b klasse hebben Knipoog


lees maar eens wat de DePennyBitch schrijft Lachen

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 15:52

ja in B ja
maar daar moet je wel middendraf rijden hoor!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 16:05

beautyfull_mickey schreef:
in de b klasse toch niet hoor?
en ik neem aan dat we het over een b klasse hebben Knipoog


lees maar eens wat de DePennyBitch schrijft Lachen

Maar als ze de overgang goed zien heb je kans op een beter punt. En als het je lukt, waarom niet? Ik doe het ook vanaf het begin al. Eerst rustig voorbereiden en meteen weg.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:35

vincentlover schreef:
ja in B ja
maar daar moet je wel middendraf rijden hoor!


ik heb het niet over of je daar een middendraf moet rijden (heb zelf ook concour gereden) Knipoog maar dat je daar langzaam mag vertrekken en het in de b nog niet pats boem weg is.

ja sjonniej,beter punt heb je dan mischien een kans op,maar het hoeft absoluut niet.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:30

beautyfull_mickey schreef:
ja sjonniej,beter punt heb je dan mischien een kans op,maar het hoeft absoluut niet.

Dan hoef ik me pony ook niet te borstelen. Want ik heb kans op een beter punt, maar het hoeft niet Verward

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 11:37

Sjonniej.... in de klasse B wordt het volgende gevraagd:

Van hand veranderen daarbij ENKELE PASSEN middendraf! Nergens staat dat je de hele diagonaal moet rijden in de middendraf, nergens staat dat je gelijk boem-pats moet vertrekken.

Dus als je de gehele diagonaal gaat rijden in de middendraf ben je imo niet bezig met de oefening. Er worden enkele passen gevraagd, niks meer, niks minder.

Derhalve is opbouwend rijden de juiste manier en kan geen enkel jurylid je daarop straffen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:34

nee, weet ik. In de B mag je idd nog langzaamaan je paard steeds ruimer laten lopen. Maar als het je lukt is het beter.
Ik men met mijn pony, maar ga nu van samengesteld naar alleen dressuur en daar hoef ik ook maar een paar passen te doen. En dat doe ik ook, eerst rechtstellen, beetje opvangen, pas iets verkorten en dan meteen weg. In klasse 1 samengesteld waar dit ook werd dit ook gevraagt en liet ik hetzelfde zien. Maar als hij dit ook deed werd dit wel altijd met een 8 beloont, als hij langzaamaan ruimer werd had ik een 6 of 7

Anne Marie

Berichten: 596
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:40

In de klasse B worden toch progressieve overgangen gevraagd? Dus juist niet pats boem, maar juist heel geleidelijk. Toch?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:54

Anne Marie schreef:
In de klasse B worden toch progressieve overgangen gevraagd? Dus juist niet pats boem, maar juist heel geleidelijk. Toch?


precies