paard ongeduldig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 16:00

Ik heb precies hetzelfde. Zodra ik een tijdje stilsta gaat mijn paard draaien, zijwaarts, achterwaarts, ongeacht van mens, dier, of wat dan ook wat in de weg staat... Scheve mond Als je dan wegstapt gaat hij er niet vandoor, maar in zijn eigen sukkelige luie tempo. Knipoog Gewoon niet stilstaan dus. Maar jouw paard is niet de enige hoor. Ik dacht eerst altijd dat die van mij de enige was Tong uitsteken, maar nu blijkt dat dus helemaal niet zo te zijn, ik zie eigenlijk geregeld paarden van anderen die precies hetzelfde doen, vooral als iemand erop zit. Die van mij heeft het niet echt in de bak, vooral in het bos of als ik bijv bij de bakken voor de les nog een kwartier moet wachten, gaat ie na 5 - 10 minuten staan draaien etc. Tong uitsteken

Wat ik nu wel doe, is aan de hand oefenen met stilstaan. Dus gewoon ernaast, met hoofdstel in, (tijdens buitenrit afstappen oid) als hij dan gaat draaien of als er gras is wil grazen dan straf ik hem. Hij heeft het snel door, en doet het nu al een stuk minder. (hij is al 16, en we hebben hem een jaar) Bovendien kan hij dan niet achteruit / zijwaarts, want als hij dat doet wordt ie gestraft (ik geef een kort rukje aan de teugels die ik dan vast heb). Als je erop zit helpt dat vaak niet. Daarom oefen ik het nu ook veel ernaast, omdat ik hem dan wel goed kan laten stilstaan en eigenlijk hoop ik dat hij het op den duur zo ook onder het zadel leert. Maarja, zit natuurlijk ook in de aard van het paardje. Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Lisa_22, Zonnetje97 en 7 bezoekers