draven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

draven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-02 19:51

tijdens het draven was orlando helemaal niet voorwaarts.als ik hem een tik gaf met mijn zweep om door te lopen ging hij in plaats van harder draven, galloperen Verward wat kan/moet ik hieraan doen?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

opvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:47

hem opvangen met je zit zodat hij niet kan gaan galopperen, gewoon door blijven lichtrijden en net doen of je niks in de gaten hebt; hij gaat dan vanzelf wel weer (waarschijnlijk) terug in draf en dan probeer je het nog een keertje.

Succes ermee !

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

ff vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 17:48

het wil ook nog wel eens helpen als je je stem erbij gebruikt!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 20:36

Dat hij aangaloppeert als je een tik geeft, is helemaal niet erg. Het is het teken dat hij echt wel vooruit gaat. Je moet een tik zien als een uiterste hulp. Als je paard niet of nauwelijks reageert hierop, dan zit pas goed fout. Als je paard aangaloppeert, moet je gewoon rustig opvangen met je zit (!!) tot hij weer in draf zit. *LOL*

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-02 18:09

mijn paard had een vergelijkbaar probleem, wel iets anders maat miss heb je er was aan Knipoog :

zogauw ik hem vroeg een middendraf of een ietsjes snellere draf te maken, sprong hij in galop. van mijn instructeur moest ik toen, itt wat ik zelf dacht, hem juist nog eens flink doordrijven.
grassie moest nl voor de middendraf zijn spieren 'langer maken'. dit kost in het begin nogal wat moeite, en omdat meneer liever lui dan moet is sprong hij dan liever in een korte galop..
maar toen bleek dat hij dan in galop ook moest gaan strekken, was de lol er snel af.

echter als ik gewoon aan het draven ben, en ik geef hem een tik omdat hij sloom wordt en hij springt dan aan, dan beloon ik hem juist. hij reageert dan voorwaards op mijn hulp, en daar gaat het nu vooral (en eigelijk altijd) nog om bij ons.

nou , succes verder *LOL*

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-02 20:50

heel erg bedankt voor jullie tips!!!! gister ging het al wat beter toen was hij wel voorwaarts alleen een beetje te! ach ja het kan niet alles hebben....